نصب سرور در رک

خانه    بلاگ      نصب سرور در رک
نصب سرور در رک

نصب سرور در رک در برقراری اتصال شبکه اهمیت بسیار زیادی دارد، زمانی که سرور به درستی درون رک نصب نشده باشد شاهد عملکرد نامناسبی در شبکه مخابراتی خواهیم شد.

جهت ارتباط با کارشتاسان فروش می توانید از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید

برای این امر لازم است تا قدم به قدم پیش رویم و نکات و جزئیات مهم در امر نصب سرور را رعایت کنیم. نصب اشتباه و غلط سرور در رک می‌تواند، سبب بروز خسارات زیادی شود. احتمال سوختن سرور و حتی به خطر افتادن سلامتی و ایمنی کارکنان مرکز نیز وجود دارد.

از این رو توصیه شده تا در رابطه با نصب سرور در رک به نکات متعددی توجه کنید، در این مطلب قصد داریم تا به خوبی به صورت مرحله به مرحله نصب سرور به بهترین نحو ممکن در رک را تشریح کنیم،  خواهشمندیم تا در این مطلب با ما همراه شوید.

تعریف رک و سرور

پیش از آن که بخواهیم نصب سرور در رک را به خوبی تشریح کنیم، لازم است تا در رابطه با رک و سرور توضیحاتی ارائه شود. همان طور که می‌دانیم رک یک محفظه فلزی و مکعب شکل است که تجهیزات سیسکو برای برقراری اتصالات شبکه درون آن قرار می‌گیرند.

سرور نیز یکی از تجهیزات سیسکو بوده که در برقراری اتصال شبکه نقش بسیار مهمی دارد و بدون وجود آن اتصالات شبکه به خوبی برقرار نخواهد شد. برای آن که با یک اتصال منحصر به‌ فرد و درجه یک مواجه شویم، نیاز به آرایش درون رک داریم، تجهیزات باید به درستی در کنار هم قرار بگیرند، از این رو با فرآیندی تحت عنوان نصب سرور مواجه هستیم.

آموزش نصب سرور در رک

همان گونه که گفته شد، نصب سرور در رک مرحله به مرحله انجام می‌شود، تا به امروز روش‌های متعددی در خصوص نصب سرور ارائه شده است.

اما در این مطلب قصد داریم تا ساده‌ترین و اصولی‌ترین روش را به شما معرفی کنیم، تک تک مراحل به صورت مجزا برای شما تشریح خواهند شد، ابتدا این مطالب را بخوانید و سپس به صورت عملی اقدام به نصب سرور در رک کنید در ادامه مطلب همچنان با ما همراه باشید.

مرحله اول؛ نکات مهم پیش از نصب سرور در رک

قبل از هر چیز باید بگویم که ر‌ک‌ها در مدل‌ها و سایزهای مختلفی تولید شده‌اند، که هر کدام از آنها قادر به نگهداری از یکسری تجهیزات سیسکو هستند. برای نصب سرور درون رک بایستی ابتدا مناسب‌ترین رک را تهیه کنید. ابعاد سرور بایستی کاملاً با ابعاد رک دیواری تناسب داشته باشد و هنگام نصب سرور به خوبی درون رگ نصب شود.

با توجه به این که هنگام برقراری اتصال شبکه تجهیزات سیسکو در اثر ولتاژ الکتریکی با نوسانات بسیار زیادی مواجه هستند، دمای آن ها تا حد زیادی افزایش می‌یابد که این امر منجر به بروز خطرات متعدد می‌شود. به همین دلیل به یک سیستم خنک کننده احتیاج داریم، خنک کننده‌ها بایستی در نزدیکی رک و سرور قرار بگیرند، تا دمای ناشی از فعالیت آن‌ها خنثی شود.

به همین دلیل استفاده از تجهیزات جانبی جهت بهبود عملکرد رک و تجهیزات سرور پیش از نصب سرور در رک اهمیت زیادی دارد، یکی دیگر از نکاتی که بایستی به آن توجه داشت، مکان قرارگیری رک است، اگر شما با کمبود فضا مواجه هستید، رک دیواری می‌تواند موثر باشد.

یک مکان مناسب که دارای دمای متعادل باشد و فضای مناسبی در اختیار تجهیزات سیسکو قرار دهد، می‌‌تواند کیفیت اتصال شبکه را تا حد زیادی بهبود بخشد و از بروز مشکلات پیرامون این اتصالات جلوگیری کند. به همین دلیل بایستی پیش از هر اقدامی یک مکان مناسب برای تجهیزات در نظر بگیرید.

مرحله دوم؛ بررسی ابعاد سرور

برای نصب سرور در رک به بهترین نحو ممکن ابعاد سرور را بررسی کنید، سرورها در مدل‌ها و سایزهای مختلفی به بازار ارائه شده‌اند، مناسب‌ترین سرور که ابعاد آن با ابعاد رک هماهنگ است، را انتخاب کنید. رک‌ها دارای سایز و ابعاد استاندارد هستند، تنها بایستی توجه شما روی یونیت و عمق رک معطوف شود، تا بتوانید رک و سرور مناسب را تهیه نمایید.

مرحله سوم؛  قرار گیری سرور در ریل مخصوص

یکی از مراحل مهم در نصب سرور در رک نصب صحیح ریل درون رک و همچنین سرور درون ریل است. منظور از ریل یک محفظه مشخص است، که باعث می‌شود، سرور به راحتی و بدون هیچ گونه مشکلی در رک قرار بگیرد.

در حقیقت ریل  وظیفه محافظت و نگهداری از سرور را بر عهده دارد، بهتر بوده تا ابتدا توری را درون رک قرار دهید و قفل آن ها را محکم کنید. هر کدام از پین‌ها، باید دقیقاً از سوراخ مربوط به خارج شود. عقب ریل بایستی در قسمت سمت راست توری قرار بگیرد و جلوی ریل دقیقاً به سمت قفس کشیده شود.

در این لحظه بایستی گیره پین‌ها درون سوراخ قفسه‌ها قرار بگیرد و با فشار محکم شود. همچنین بایستی براکت را به قسمت پشتی ریل نصب کنید.

پس از آن که فرایند نصب ریل اتمام یافت، بایستی سرور درون ریل به خوبی قرار بگیرد. این مرحله کار سختی نیست، تنها بایستی سرور برای را همتراز رک کنید و سپس به درون ریل هل بدهید. زمانی که سرور، ریل و رک همتراز شدند، با استفاده از پیچ‌های مخصوص باید سرور را محکم نگه دارید و اتصالات آن را سفت کنید.

مرحله چهارم؛ نصب سرور در ریل کشویی

یکی از مراحل که در فرایند نصب سرور در رک وجود داشته و باید به آن دقت کافی داشت  نصب سرور در ریل کشویی است. در این مرحله جزئیات اهمیت زیادی دارند، ابتدا بایستی براکت ها از سرور جدا شوند. سپس قفلی که سبب اتصال ریل‌ها شده‌اند، کاملاً باز شود.

قفل باید به قسمت جلو متصل گردد، پس از آن زبانه را به سمت بالا حرکت داده و قفل آن را پایین نگه دارید و پس از آن ریل  را آزاد نمایید. در مرحله بعدی براکت پایه را بایستی به سرور وصل کنید، بایستی به خوبی دقت کنید تا پین‌های براکت محکم وصل شده باشند، توصیه می‌شود مجدد آنها را چک کنید.

مرحله پنجم؛ برقراری نظم میان کابل لن

آخرین مرحله از نصب سرور در رک ایستاده برقراری نظم میان کابل‌های لن است. همان طور که می‌دانید برای برقراری اتصالات شبکه تجهیزات سیسکو بایستی به واسطه کابل لن به همدیگر متصل شوند. درون یک رک چندین تجهیز سیسکو وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای یک ورودی و خروجی کابل لن و یا کابل شبکه می‌باشند.

کابل‌هایی که مربوط به سرور می‌باشند، بایستی با نظم خاصی درون رک آرایش شوند و مکان مناسبی برای آن‌ها جدای از دیگر تجهیزات باشد. اگر در کیفیت کابل لن و نحوه قرارگیری آن مشکلی وجود داشته باشد، برقراری اتصالات شبکه به خوبی انجام نخواهد شد و مشکلات زیادی پس از آن ایجاد می‌شود.

کلام نهایی

در این مقاله هدف ما ارائه نکات مهم پیرامون نصب سرور در رک ایت. برای این که نصب سرور به درستی انجام شود، بایستی مراحل یکی پس از دیگری با نظم و رعایت دقت اجرا گردد. با وجود این که در این مرحله قدم به قدم نصب سرور را تشریح کردیم.

توصیه می‌شود همیشه از افراد متخصص و کارشناس استفاده کنید، در صورتی که نصب سرور به خوبی انجام نشود، خطرات متعددی همچون آتش سوزی، سوختگی، انفجار و خرابی تجهیزات سیسکو وجود خواهد آمد. به همین دلیل باید با رعایت نکات مختلف اقدام به نصب سرور در رک نمود.

برای تهیه بهترین رک در رابطه با نصب سرور می‌توانید روی مجموعه آماد سیستم حساب کنید و با کیفیت‌ترین رک موجود در بازار را از این مجموعه خریداری نمایید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574