نکاتی که در زمان خرید و نصب رک باید رعایت کنید

خانه    بلاگ      نکاتی که در زمان خرید و نصب رک باید رعایت کنید

نکاتی که در زمان خرید و نصب رک باید رعایت کنید در این مطلب از آماد سیستم به خوبی بیان شده است. برای رسیدن به پاسخ سوالات خود در ادامه همراه ما باشید.

جهت ارتباط با کارشتاسان فروش می توانید از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید

خرید رک برای سرور شما یکی از مهم ترین بخش های طراحی مرکز داده شما است، اما این فرآیند می تواند حساس باشد. خواه یک محفظه  باشد یا 100 رک، نکته اصلی این است که فضای فیزیکی موجود در محیط خود را بهینه کنید و کارایی را به حداکثر برسانید. در اینجا یک راهنمای کوتاه در مورد عواملی وجود دارد که باید هنگام انتخاب شبکه یا کابینت سرور خود در نظر بگیرید.

تعداد واحدهای رک که نیاز دارید

هنگام خرید کابینت سرور، ابتدا باید تعیین کنید برای چه حجم سروری قرار است از آن ها استفاده کنید. واحد قفسه، استانداردی برای اندازه گیری تجهیزات رک است. یک واحد رک 1.75 اینچ یا 44.45 میلی متر ارتفاع دارد. یک واحد قفسه نیز “1U” نامیده می شود. کابینت های سرور معمولا به صورت محفظه های 40U، 42U، 44U و 48U عرضه می شوند.

ابعاد و اندازه را در خرید و نصب رک باید رعایت کنید

یکی از نکاتی که در زمان خرید و نصب رک باید رعایت کنید اندازه های آن است. انتخاب یک رک سرور با فضای داخلی کافی برای قرار دادن تجهیزات فعلی و فضای کافی برای توسعه برنامه ریزی شده در آینده احتمالا اولین و ضروری ترین نیاز است. به خاطر داشته باشید که فضایی برای لوازم جانبی مانند دستگاه‌های نظارت بر محیط، سنسورها، دستگاه‌های مدیریت انرژی از راه دور، نمایشگرهای LCD و پشتیبان باتری نیز ممکن است لازم باشد.

نکات مهم در خرید رک دیواری و ایستاده

از نظر چیدمان، یک رک مناسب که طراحی خوبی دارد، اولین تجهیز در پازل مرکز داده است. الزامات کابل کشی، جهت و اتصالات باید در کنار هم با پروفایل های قابل تنظیم مورد بررسی قرار گیرد تا یک محفظه به با قابلیت کنترل و جابجایی ایجاد شود. توصیه ما این است که این موضوع را مشخص کنید و خرید رک خود را بر اساس این طرح قرار دهید. ارسال Visio، CAD یا حتی یک طرح ساده برای یک متخصص باعث صرفه جویی در زمان می شود، زیرا طراحی می تواند بر اساس این مشخصات و همچنین بودجه مورد نیاز شما باشد.

برای تعیین اینکه چه ابعادی متناسب با فضای شماست، تجهیزاتی را که می خواهید در کابینت سرور خود قرار دهید را مشخص کنید. فضای اضافی رک را برای توسعه شبکه در نظر بگیرید. به عنوان یک قاعده، 10 درصد فضای بیشتری اضافه کنید، زیرا پس از خرید رک سرور، واحدهای رک قابل تنظیم نیستند. همچنین، به خاطر داشته باشید که ابعاد خارجی باید از طریق درها، راه وله ها  و سایر مقررات ساختمان شما مطابقت داشته باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره رک دیواری با کارشناسان ما در ارتباط باشید

الزامات عملکردی و زیبایی شناسی از نکات مهم در زمان خرید رک

یکی از نکاتی که در زمان خرید و نصب رک باید رعایت کنید توجه به نحوه عملکرد آن است.

عناصر کاربردی و زیبایی شناختی وجود دارد که نحوه استفاده شما از رک سرور را بهبود می بخشد. به عنوان مثال، مدیریت خوب یک سرور POD شامل توزیع برق خوب، خنک کننده و کابل کشی است. برای تعیین اینکه رک شما به چه واحد توزیع برق نیاز دارد، الزامات AMP، دوشاخه، پریز و افزونگی را در نظر بگیرید. تهویه مناسب نیز لازم است تا سرورهای شما به درستی کار کنند.

امنیت و نکاتی که در زمان خرید و نصب رک باید رعایت کنید

با شیوع بیشتر تهدیدات سایبری، امنیت مرکز داده برای عملکرد کلی یک تجارت بسیار مهم است و درک اینکه چگونه یک رک سرور در طرح امنیتی گسترده ‌تر یک شرکت قرار می‌گیرد، حیاتی است.

اکثر محفظه ها دارای درهای مشبک جلو و عقب هستند، حداقل 80٪ (مگر اینکه از خنک کننده درب عقب یا یک راه حل مبتنی بر تهویه استفاده کنید) و دستگیره قفل.

نکاتی که در زمان خرید و نصب رک باید رعایت کنید

قفل های ترکیبی یکی از روش هایی ست که می توانید برای افزایش امنیت رک ها از آن استفاده کنید.

یکی از مهم ترین ویژگی  رک ها امنیت کنترل دسترسی الکترونیکی است. این نوع سیستم تنها توسط تعداد معدودی از تولیدکنندگان با کیفیت ارائه می‌شود، این نوع سیستم به همراه مجوزهای زمان و مکان مبتنی بر کارت، کنترل و حقوق دسترسی دقیق تری می ‌دهد. برای راه حلی حتی ایمن تر، برخی از سیستم ها اکنون از قفل های بیومتریک پشتیبانی می کنند.

استراتژی خنک سازی و نکاتی که در زمان خرید و نصب رک باید رعایت کنید

هنگام تصمیم گیری در مورد نوع رک برای خرید، توجه زیادی به نوع خنک کننده ای است که استفاده می کنید.

گزینه‌های خالی کردن، پانل‌های جانبی، جداکننده‌ها و برس‌ها برای همه انواع خنک‌کننده ضروری هستند، زیرا اختلاط هوای سرد و گرم را محدود می‌کنند و اطمینان می‌دهند که تجهیزات مکانیکی تا حد امکان کارآمد هستند.

اطمینان از اینکه مدیریت کابل در داخل رک جریان آزاد هوای گرم را از پشت سرور بدون محدودیت امکان‌پذیر می‌سازد بسیار مهم است. خنک سازی داخل رک به خنک ماندن سیستم و کارایی بیشتر آن کمک خواهد کرد، از این رو اهمیت این مورد بسیار زیاد است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره رک ایستاده با کارشناسان ما در ارتباط باشید

توزیع قدرت و نکات مهم در خرید رک

ملاحظات مربوط به نوارهای برق و PDUهایی که در یک قفسه قرار دارند، محل نصب، جهت گیری و توزیع کابل است. اغلب نادیده گرفته می شود، دسته بندی ر از کابل ها در پشت رک می تواند بر جریان هوا از طریق کابینت تأثیر بگذارد و همچنین بر انسجام خود به دلیل گرمای ایجاد شده توسط سرورها تأثیر بگذارد.

بسته به انتخاب PDU ها و مسیریابی کابل، بریدگی های رک باید برطرف شوند. اگر PDU ها به عنوان مثال از بالا تغذیه می شوند، برش های بالایی در سمت چپ و راست رک برای محدود کردن اختلاط هوا مورد نیاز است. بسته به اینکه کابل‌کشی شبکه نیز در کجا قرار می‌گیرد، محل برش ها تغییر خواهد کرد یا به طور متناوب برنامه‌ریزی برای مسیریابی این کابل‌ها از طریق یک ریل باشد. علاوه بر این، شعاع خمیدگی و فضای موجود برای بسته شدن درهای قفسه نیز دو عاملی است که در چیدمان و فاصله داخلی قفسه مورد توجه قرار نمی گیرد.

نکاتی که در زمان خرید و نصب رک باید رعایت کنید

با توجه به مطلب فوق متوجه شدید چه نکاتی که در زمان خرید و نصب رک باید رعایت کنید. در صورتی که نیتز به مشاوره دارید می توانید با بخش پشتیبانی آماد سیستم تماس برقرار کنید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574