آشنایی با نکات مهم خرید رک ایستاده

خانه    بلاگ      آشنایی با نکات مهم خرید رک ایستاده
آشنایی با نکات مهم خرید رک ایستاده

در این مقاله ما درباره نکات مهم خرید رک ایستاده می پردازیم ، امیدواریم که اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

همان طور که می دانید رک شبکه یکی از تجهیزات بسیار مهم در سیستم شبکه می‌باشد، در واقع رک شبکه یک فضای فلزی است که به عنوان نظم دهنده مورد استفاده قرار می‌گیرد و تجهیزات سرور درون آن با نظم و ترتیب خاصی قرار خواهد گرفت.

جهت ارتباط با کارشتاسان فروش می توانید از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید

با وجود رک شبکه استفاده و به کار بردن تجهیزات شبکه به راحتی انجام خواهد شد، با توجه به اینکه سیستم شبکه دارای گستردگی متعددی است، رک‌های متعددی نیز ساخته شده است که از لحاظ ویژگی و کارایی با یکدیگر کاملاً متفاوت می‌باشند.

به همین دلیل هنگامی که خواهان خرید رک ايستاده هستید، بایستی به نکات مهم خرید رک ایستاده توجه داشته باشید.

رک ایستاده در میان انواع و اقسام رک‌های موجود در بازار کیفیت و کارایی بسیار زیادی دارد و توانسته حجم زیادی از تقاضا را از آن خود کند.

در این مقاله قصد داریم تا با ارائه نکاتی شما را در خصوص خرید رک ایستاده راهنمایی کنیم، خواهشمندم در این مقاله با ما همراه باشید و اطلاعات مفیدی را در رابطه با نکات مهم خرید رک ایستاده را کسب کنید.

رک ایستاده وابسته به چه عواملی است؟

در مبحث نکات مهم خرید رک ایستاده می توان گفت این مکعب‌های فلزی در سایز‌ها و مدل‌های مختلفی به بازار ارائه شده‌اند، هر کدام از آن‌ها دارای طراحی منحصر به فردی می‌باشند، این طراحی به آن‌ها کمک می‌کند تا نظم بیشتری به تجهیزات درون خود بدهند،

در واقع عوامل متعددی برای رک شبکه اهمیت دارد، رک ایستاده در چند مدل ساخته شده است که همگی آنها مطابق میل و استانداردهای مصرف کنندگان می باشد.

اما دو عامل بسیار مهم یعنی ارتفاع و عمق تعیین کننده ویژگی های این دستگاه هستند. عبارت یونیت برای ارتفاع رک شبکه به کار می‌رود، به همین دلیل بارها شنیده‌اید، رک ایستاده را با یونیت معرفی می‌کنند.

بررسی ارتفاع و یا یونیت در نکات مهم خرید رک ایستاده:

در حال حاضر رک ایستاده در یونیت‌های متعددی ساخته شده است، که به شرح زیر هستند؛

  • رک U۱۸
  • رک U۲۲
  • رک U ۲۷
  • رک U ۳2
  • رک U ۴۲

منظورت از عبارت U  همان یونیت و یا ارتفاع است. البته لازم به ذکر است که تقسیم بندی بالا فقط میزان یونیت را مشخص می‌کند و در رابطه با عمق با یکسری دسته‌بندی‌های مجزا نیز مواجه هستید.

به حدی که ممکن است یک رک با یونیت ۲۳ دارای دو الی سه مدل باشد، که دارای عمق متفاوتی هستند. با یک نگاه ساده به ظاهر رک ایستاده به خوبی می‌توان متوجه شد که ارتفاع این محصولات با همدیگر متفاوت است.

هرچه ارتفاع بیشتر باشد، طبیعتاً تجهیزات بیشتری را درون خود جای خواهد داد و هر چقدر کمتر باشد، با فضای محدودتری مواجه هستیم. هنگام خرید رک ایستاده این موضوع بسیار مهم است و بایستی به یونیت توجه ویژه‌ای شود.

بررسی عمق در نکات مهم خرید رک ایستاده:

عبارت عمق به فضای داخلی رک ایستاده اطلاق می‌شود، که هر چقدر که عمق بیشتری برای رک در نظر گرفته شده باشد. به راحتی می‌توان انواع اقسام تجهیزات سرور را درون آن جایی دارد، اما زمانی که عمق این تجهیز کاهش می‌یابد،

امکان قرارگیری بسیاری از تجهیزات سلب خواهد شد، به همین دلیل توجه به عمق رک ایستاده هنگام خرید آن بسیار مهم و حائز اهمیت است و بایستی به خوبی مورد بررسی قرار بگیرد.

همانطور که یونیت باعث تقسیم بندی رک ایستاده در سایزهای متعددی شده است، عمق آن نیز یک تقسیم‌بندی مجزا را بیان خواهد کرد:

  • رک ایستاده ۱۸ یونیت با عمق ۶۰
  • رک ایستاده ۲۲ یونیت عمق ۶۰
  • رک ایستاده ۲۲ یونیت عمق ۸۰
  • رک ایستاده ۲۲ یونیت عمق ۱۰۰
  • رک ایستاده ۲۷ یونیت عمق ۶۰
  • رک ایستاده ۲۷ یونیت عمق ۸۰
  • رک ایستاده ۳۲ یونیت عمق ۸۰
  • رک ایستاده ۳۲ یونیت عمق ۱۰۰
  • رک ایستاده ۴۲ یونیت عمق ۸۰
  • رک ایستاده ۴۲ یونیت عمق ۱۰۰

اگر به دسته بندی بالا خوب توجه کنید، متوجه می‌شوید که عبارت یونیت و عمق دو فاکتور بسیار مهم برای رک ایستاده به شما می‌آیند و تعیین کننده مدل سایز و نوع طراحی آن هستند.

البته لازم به ذکر است، که این اعداد همگی طبق جدول استاندارد جهانی بوده و در سرتاسر دنیا شاهد چنین تقسیم‌ بندی برای رک ایستاده هستیم. خارج از این اعداد و ارقام مشخص رک ایستاده طراحی نمی‌شود، چرا که استاندارد جهانی آن را تایید نکرده است.

بررسی متریال بکار رفته شده در ساخت رک ایستاده در نکات مهم خرید رک ایستاده

برای خرید رک ایستاده عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند، که بایستی به همه آن‌ها دقت شود. یکی از این عوامل متریال به کار رفته شده در ساخت محصول است که شب که معمولاً با استفاده از فلز آهن ساخته می‌شود،

ورق فولاد در سایزهای مختلفی وجود دارد که معمولاً قطر یک و نیم و دو میلیمتر بهترین گزینه برای ساخت بدنه رک ایستاده است. خلوص آهن باید کاملاً استاندارد باشد و هیچ گونه ناخالصی در آن وجود نداشته باشد.

چرا که رک ایستاده به عنوان یک نظم دهنده جایگاهی برای تجهیزات سرور است. تجهیزات سرور حین فعالیت گرمای شدیدی را تولید می‌کند، این گرما قاعدتاً بر بدنه رک تاثیرگذار خواهد بود.

یکی دیگر از مهمترین نکات مهم خرید رک ایستاده این است که اگر ناخالصی هایی درون ورق فولاد وجود داشته باشد، گرما سبب تغییر حالت بدنه حرکتی ساده خواهد شد. به همین دلیل متریالی که برای ساخت محصول به کار می روند بسیار اهمیت دارد.

یک شیشه سکوریت به عنوان درب برای رک ایستاده طراحی شده است، شیشه سکوریت در برابر فشار گرما و عوامل خارجی مقاومت بسیار زیادی دارد، به همین دلیل گزینه مناسب برای درب رک ایستاده است.

اگر از سکوریت بی کیفیت برای این محصول استفاده شود، با کوچکترین تغییر دمایی دچار شکستگی خواهد شد و به قطعات درون رک ایستاده آسیب وارد خواهد کرد.

کمپانی سازنده رک ایستاده باید تمام استانداردهای موجود در ساخت رک ایستاده را رعایت کند، تا شاهد هیچگونه بی نظمی و عدم هماهنگی در این محصول نباشیم.

بهترین فروشگاه برای خرید رک ایستاده

مواردی که در این مقاله ذکر شده همگی نکات مهم خرید رک ایستاده بودند، اما یک موضوع بسیار مهم که بایستی آن را بیش از سایر فاکتورها مد نظر قرار داد، فروشگاهی است که در آنجا اقدام به خرید رک ایستاده می‌کنید.

این فروشگاه بایستی کاملا معتبر باشد، خدمات پس از فروش را به بهترین نحو ممکن ارائه دهد و محصولاتش همگی کاملاً برند باشند و توسط مجرب ترین کارخانه‌ها ساخته شده باشند.

علاوه بر آن قیمت گذاری محصول نیز بسیار مهم است به همین دلیل یکی از عوامل موثر در هنگام خرید رک ایستاده فروشگاهی است که در آنجا اقدام به خرید محصول می‌کنید.

کلام آخر

رک شبکه یکی از مهمترین تجهیزات سیسکو به شمار می‌آید، که بایستی با بهترین کیفیت ممکن خریداری شود. برای آن‌ که بتوانیم بهترین رک شبکه مورد نظر را خریداری کنیم، بایستی به یک سری نکات توجه نماییم.

به عنوان مثال رک شبکه در مدل‌های متنوع ساخته شده است، شما به دنبال کدام یک از آنها هستید؟ رک ایستاده، رک دیواری، رک بیرونی و غیره همگی جزو مدل‌های این محصول در بازار هستند.

رک ایستاده نیز در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی ساخته شده است، یونیت و عمق دو فاکتور بسیار مهم هنگام خرید رک ایستاده هستند، که بایستی به آنها توجه ویژه‌ای داشت. هرچه یونیت و عمق را بزرگتر باشد،

محصولات و تجهیزات بیشتری درون آن جای خواهند گرفت. هر چقدر این دو فاکتور کوچکتر باشند، فضا محدود‌تر است و قابل استفاده در هر مکانی نخواهد بود. در دیتاسنتر بایستی بهترین رک با عمق و یونیت مناسب نصب شود،

برای آن که بتوانیم یک رک ایستاده با کیفیت و درجه یک را خریداری کنیم بایستی به فروشگاهی معتبر و کاملاً سرشناس مراجعه شود. هدف ما در این مقاله ارائه نکات مهم خرید رک ایستاده بوده است.  امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574