کابل های فیبر نوری و نحوه مدیریت آنها در رک سرور

خانه    بلاگ      کابل های فیبر نوری و نحوه مدیریت آنها در رک سرور
کابل های فیبر نوری

اصلاً می دانید، کابل های فیبر نوری چیست و شیوه مدیریت آنها در رک سرور چگونه است؟ این کابل ها یکی از محصولاتِ جانبی صنعتِ سیم و کابل بوده که با پیشروی فناوری خواهان بسیاری به خود دیده است. این نوعِ از کابل ها به هنگام انتقال سریع السیر اطلاعات بسیار به کارتان خواهد آمد. این قبیل از کابل ها به نسبت نمونه های سنتی باریک تر و البته سبک تر هم می باشند! از سویی دیگر اطلاعات را در رک سرور با بُردی طولانی تر منتقل می نمایند.

به همین دلیل غالباً از این کابل ها در رک سرور استفاده شده و طرفداران بسیاری به خود می بیند. بگذریم، در ادامه متن با ما همراه بوده و اطلاعاتِ مورد نیاز خود را کسب کنید. البته شما می توانید، در صورتِ وجودِ سؤالاتی بیشتر با کارشناسان ما در آماد سیستم تماس بگیرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

در ارتباط با کابل فیبر نوری بیشتر بدانید!

جهانِ ارتباطات به سرعت از شبکه هایی که جزء به جزءش را سیم و کابل تشکیل می داد، به سمت و سوی کابل های فیبر نوری حرکت نمود! در یک نگاه کلّی این نوعِ از کابل ها به جهتِ منتقل نمودنِ سیگنال مورد بهره گیری واقع می شود. کابل معرفی شده از یک فناوری با همین نام تشکیل شده است! یعنی همان فیبر نوری.

از سویی با بهره گیری از شیشه هایی خالص کار خود را به جهتِ انتقال داده ها در مسیرهایی بلند بالا به انجام می رساند. این کابل ها امکانِ انتقال اطلاعات در سرعت عملی بالا را برای شما مهیا می سازند. این وسیله از دو قسمت ایجاد شده است. یکی عایق بوده و دیگری هسته است. البته این دو قسمت همانند کابل هایی دیگر نه تشکیل شده از آلیاژ مس و آلومینیوم می باشد و نه عایق آن از پلاستیک ساخته شده است.

البته کابل های فیبر نوری دارای یک لایه عایق اضافی است. آنهم به دلیل محافظت از کابل در مقابل عوامل بیرونی چون رطوبت می باشد. ما در ادامه همراه با معرفی بیشتر این نوعِ از کابل ها شما را با نحوه مدیریت آنها درون رک سرور آشنا خواهیم ساخت. بنابراین بهتر است، در ادامه همراه ما بوده و پاسخِ سؤالات خود را به دَست آورید.

در ارتباط با کابل فیبر نوری بیشتر بدانید

کابل فیبر نوری چگونه کار خود را انجام می دهد؟

اکنون شما می دانید، که کابل های فیبر نوری چیست! درست است؟ حال بهتر است، در ارتباط با اینکه چگونه کار می کند، با هم صحبت کنیم. این نوعِ از کابل ها داده ها را به واسطه ی پالس نور منتقل خواهد کرد. بهتر است، باری دیگر خاطر نشان شویم؛

این کابل ها تشکیل شده از دو لایه شیشه ای است. حال یک لایه پوششی دور تا دور مرکز پیچانده شده و از آن مراقبت می نماید. لذا نور به جای نشت انعکاس می یابد. اینچنین سیگنال ها بدون ضعف و کاستی به نقاطی دور دَست انتقال پیدا می کند.

اگر که بگوییم کابل های فیبر نوری تشکیل شده از هزاران فیبر نوری است، به گزافه نیست. ضخامت هریک از این فیبرها حتی از تارِ موی آدمی هم باریک تر است. از نور به جای سیگنال به جهتِ انتقال داده ها استفاده‌ می شود، به همین دلیل سرعتِ عمل جا به جایی آنها بسیار بالاست. به همین خاطر می باشد، که نامش کابل فیبر نوریست!

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

 

با مهم ترین مزایای کابل فیبر نوری آشنا بشوید!

این کابل ها بنا بَر مزیت هایی بسیار که در دِل خود جای داده می تواند، درون رک سرور مورد استفاده قرار بگیرد. حائز اهمیت ترین مزیتی که می توان برای این نوعِ کابل نام برد بهبود بعضی از عملکردها در مسیر هایی بلند بالا است. ما در ادامه متن به برخی از این مزیت ها پرداخته و با شما بیشتر در این رابطه سخن خواهیم گفت؛

·         برخورداری از پهنای باند بهتر

یکی از مهم ترین مزیت ها پهنای باند بهتر از جانبِ کابل های فیبر نوری است. البته زمانی که شما از این کابل ها به جهتِ انتقال داده ها استفاده کنید، مزیت نام برده شده برجسته تر خواهد شد. در واقع هم اکنون که کسب و کارهایی گوناگون بیش از پیش به جهتِ انتقال داده به پهنای باند بیشتر نیازمند بودند، این کابل ها بهتر از سایرین وارد عمل شدند.

·         سرعت عمل بالاتر در انتقال داده ها

هنگامی که سخن از مزیت های کابل فیبر نوری به میانه ها می آید، سرعت عمل بالا در انتقال داده ها به عنوان اوّلین مزایا خود را نشان می دهد. البته که این مزیت در نتیجه پهنای باند بهتر حاصل می گردد. در واقع به هر مقدار که پهنای باند بهتر وجود داشته باشد، سرعت عمل انتقال داده توسطِ کابل افزایش می یابد. در دنیای پُر چالش امروزی سرعتِ عمل بالا حرف نخست را می زند. قطعاً شما هم این را می دانید!

·         بهره مندی از انعطاف پذیری بالا

از سایر مزیت هایی که می توان برای کابل های فیبر نوری نام برد، انعطاف پذیری بالاست. در واقع هنگامی که یک اتصال نامطمئن و بدون اعتبار رَقم بخورد، به طرز شگفت آوری هزینه ها افزایش خواهد یافت. به این نکته توجه کنید، ارتباطی نامناسب‌ و نامطلوب تا به چه قدر موجبِ متوقف شدنِ برنامه ها خواهد شد!

به همین خاطر ساختار فوق العاده و انعطاف پذیری بالای کابل فیبر نوری منجر می گردد، بیزینس ها ارتباطاتی منحصر به فرد رَقم زنند. اینها تنها چندی از مهم ترین مزیت هایی بود، که برای کابل های فیبر نوری نام بردیم. در ادامه بهتر است، نحوه مدیریت آنها را درون رک سرور بررسی کنیم.

چگونه می توان کابل فیبر نوری را به خوبی مدیریت نمود؟

برخی فاکتورها وجود دارد، که شما باید در راستای مدیریت این کابل ها درون رک سرور مورد توجه قرار بدهید. این فاکتورها دربرگیرنده موارد زیر است!

  • شعاع خَم
  • عملکرد خُنک کننده
  • وجودِ قابلیت دسترس پذیری

طراحان معمولاً برای این کابل ها یک شعاع خَم لااقل را در نظر می گیرند. حال آنکه شما بایست پیش از اهمیت به چگونگی سازماندهی آنها، به این شعاع توجه کنید. از سویی دیگر قابلیت دسترسی کابل های فیبر نوری به جهتِ نگهداری طولانی مدّت از اهمیت شایانی برخوردار است. کابل ها درون رک بایست به حالتی قرار بگیرند، که قابلیت افزودن یا کم کردنِ تجهیزات با کوچک ترین اختلالاتی وجود داشته باشد.

با مهم ترین مزایای کابل فیبر نوری آشنا بشوید!

کابل ها در کنار چیدمان منظم خود بایست فضایی کافی برای سایر تجهیزات را هم فراهم کنند. اینچنین هوای داغ برروی آنها اثر نگذاشته و به دلیل انباشت تجهیزات برروی هم بدان ها آسیب نمی رسد. در صورت عدم توجه به نکات گفته شده امکان دارد، کابل های فیبر نوری با حداکثر توان خود کار نکنند. حال شما در این راستا می توانید، از مدیریت کابل افقی یا عمودی بهره گیرید.

ما در ادامه به اختصار هریک را توضیح داده و شما را در این جهت راهنمایی خواهیم نمود.

·         مدیریت کابل افقی

انواعی گوناگون از تأسیسات به جهتِ مدیریت کابل افقی به چَشم می خورد. تمامی آنها برخی از مزایا و معایب را در دِل خود جای داده اند. شما می توانید، برای نگهداری کابل های فیبر نوری از موارد زیر بهره مند شوید!

نوار کابل Offset به خصوص در زمانِ مسیریابی این کابل ها بسیار مفید هستند. چرا که شعاع بسیاری را برای شما فراهم خواهند نمود، تا بتوان این کابل ها را به صورتِ منحنی درست کرده و از خَم شدنِ کم کابل اطمینان کسب کنید. ممکن است، تعداد کابل های شما زیادی باشد! از سویی این کابل های فراوان به یک پنلِ مجاور مسیریابی گردد.

این دو واحد می تواند، فضاهایی بسیار به خود اختصاص بدهد. ولی چنین امکاناتی را فراهم خواهند داشت، که کابل ها جمع و جور گردد. از سویی دیگر فضایی بسیار به جهتِ مدیریت خَم در اختیار داشته باشد. میله مدیریت کابل افقی هم می تواند، در مدیریت کابل های فیبر نوری به درد شما بخورد. دوستانِ عزیز توجه داشته باشید، که این میله ها اندکی فشرده می باشند.

·         مدیریت کابل عمودی

 

چنانچه که کابل های فیبر نوری به قسمت هایی خارج رک سرور برود، وجودِ مدیریت کابل عمودی امری ضروری خواهد بود. هدف اصلی مدیریت کابل عمودی این است، برای کابل ها یک فضایی را فراهم بنمایند. در واقع بایست کابل ها از چیزهایی که در زمان ارسال آنها به محیطی بالاتر یا پایین تر درون رک سرور نیاز دارند، دسترسی داشته باشند. توجه داشته باشید، که شما بایست قبل از خرید به اینکه کدام یک از نگهدارنده ها با کابل های فیبر نوری شما و درون رک سازگاری دارد، توجه کنید. در این راستا امکانِ مشورت با کارشناسان ما در آماد سیستم را دارید.

سخن آخر

دوستانِ عزیز ما در طولِ این مطلبِ از خود در آماد سیستم به بررسی جوانبِ گوناگون کابل های فیبر نوری و اینکه چگونه باید درون رک مدیریت شوند، پرداختیم. حال شما فرا گرفتید، که این کابل ها به جهتِ انتقال اطلاعات مورد استفاده قرار گرفته و البته از سرعتِ عمل بسیار بالایی برخوردار است. حال برای مدیریت آنها در داخل رک شما باید تمامی تلاش خود را به کار بگیرید.

چرا که انباشت کابل برروی همديگر می تواند، منجر به داغ شدنِ فضای اتاق سرور شده در نهایت به تمامی تجهیزات موجود آسیب رساند. اميدواريم که اطلاعاتِ ارائه شده در طولِ این نوشتار از ما برای شما مفید و موثر بوده باشد.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574