کابل کشی داخل رک

خانه    بلاگ      کابل کشی داخل رک
کابل کشی داخل رک

اگر که شما قصد ایجاد یک شبکه را دارید، کابل کشی داخل رک یکی از مهم ترین مسئولیت های شما تلقّی خواهد شد. ولی می دانید، که کابل کشی دربرگیرنده چه کارهایی است؟ یعنی نصب نمودنِ کابل ها میان نودِ کاربران یا به کار گیری تجهیزات مربوط با شبکه و…! اگر که شما بتوانید، این کار را به درستی انجام بدهید، قطعاً به یک شبکه کاملاً استاندارد و ایمن دَست پیدا خواهید کرد. ما این اطمینان خاطر را به شما می دهیم.

حال بیایید، در ادامه بیشتر با هم صحبت کنیم. بازهم اگر جای سؤالی بود، با کارشناسان ما در آماد سیستم تماس بگیرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

آموزش کامل کابل کشی

این کار یعنی همان کابل کشی داخل رک از جمله مراحل پسیو کاری محسوب می شود و جهتِ انجام دادنِ آن بایستی مراحلی مختلف پشت سَر بگذارید. ما در ادامه متن با شما در رابطه با انجام این کار بهتر و صریح تر صحبت خواهیم کرد.

برندی که برای خرید کابل شبکه و پچ کرد انتخاب می کنید!

برندی که برای خرید کابل شبکه و پچ کرد انتخاب می کنید!

·         باید یک نقشه تهیه کنید!

قبل از آنکه شما دوستِ عزیز کارِ خود را شروع نمایید، می‌باید یک نقشه مربوط به کابل کشی داخل رک تهیه بنمایید. انجام این کار بدون آنکه شما نقشه ای داشته باشید، یعنی شما یک راننده بدون گواهی نامه هستید! پس اوّلین کاری که شما باید انجام بدهید، بازدید از محل مورد نظر و توجه به نیازهای طرف مقابلتان است.

بعد از آنکه نقشه تهیه شد، مقدار و مسیر کابل ها را مشخص بنمایید. بعد با توجه به نقشه ای که تهیه شده است، روند کابل کشی داخل رک آغاز خواهد شد. مسیر تمامی کابل ها بایستی درون نقشه تعیین شود. کلّیه ی نودها بایست از شماره برخوردار بوده و با اکتفاء به همین شماره ها پریز و پچ پنل را شماره گذاری نمود.

·         باید مسیرها انتخاب بشود!

دوستانِ عزیز به یک نکته بسیار مهم توجه داشته باشید! روند کابل کشی به این حالت نیست، که شما از هر سیر و مسیری کابل ها را بگذرانید. پس با توجه به موانعی که درون رک شبکه وجود دارد، بایست کابل کشی داخل رک انجام شود.

توجه داشته باشید، که زیبایی به خصوص در محیط اداری از اهمیت شایانی برخوردار است. پس شما در انتخاب مسیر باید به زیبایی و مرتب بودنِ کابل ها توجه داشته باشید. البته یک نکته بسیار مهم هم وجود دارد! شما باید در زمان کابل کشی به تجهیزات تولید کننده نویز دقّت نموده و کابل ها را از کنارشان عبور ندهید.

قطعاً وجودِ نویز موجبِ بروز اختلال در نقل و انتقال اطلاعات خواهد شد. کابل برق از جمله تجهیزات تولید کننده نویز است. بنابراین می‌بایست حد فاصل میان آن و کابل شبکه حداقل چهل سانتی متر باشد. البته اگر که شما نمی توانید، در کابل کشی داخل رک این حد فاصل را رعایت کنید، چاره کار دَست ماست. در این هنگام شما می توانید، از کابل روکش دار SFTP بهره گیری کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

 

·         برندی که برای خرید کابل شبکه و پچ کرد انتخاب می کنید!

بلی، دوستان برندهایی مختلف در راستای فروش کابل اقدام نموده اند. اگر که ما به صورت کلّی بدین موضوع نگاه کنیم، سه گونه کابل درون بازار وجود دارد؛

  • کابل های شبکه ای که فیک بوده و ساخت کشور چین است.
  • کابل های شبکه ای که متوسط بوده و ساخت کشورِ خودمان است.
  • کابل های شبکه ای که باکیفیت بوده و ساخت کشورهای اروپایی و آمریکایی است.

برای انجام کابل کشی داخل رک ما به هیچ عنوان خرید محصولات تقلبی و فیک را پیشنهاد نماییم. چرا که اگر شما از این نوعِ کابل ها استفاده کنید، قطعاً با مشکلاتی چون اُفت سرعت و قطعی در اتصالات مواجه خواهید شد. ما برای شما یک پیشنهاد خیلی خوب داریم. بهتر است، تمام تلاش خود را به کار گیرید، تا تجهیزات خود را تنها از محصولات یک شرکت خریداری کنید.

از سویی شما می توانید، قبل از خرید یک کابل تکه ای نود متری خریداری نموده و آن را با استفاده از تستر فلوک بررسی نمایید. قطعاً این چنین متوجه خواهید شد، که برای کابل کشی داخل رک مناسب بوده و یا خیر!

·         کابلی مناسب برای داخل رک انتخاب کنید!

توجه داشته باشید، که این نوعِ از محصولات در مدل هایی متنوع و با سرعت هایی مختلف همچنین روکش هایی وسیع تولید شده و به سمت بازار روانه می شود. اوّل به نیاز خود سپس به بودجه‌تان توجه کنید. اغلب سرعت این محصول میان صد گیگابایت الی 40 گیگابایت است!

·         بستری مناسب برای کابل کشی انتخاب بنمایید!

یک نکته مهم دیگر در ارتباط با کابل کشی داخل رک وجود دارد. آنهم این است، که به هیچ وجه نباید کابل ها به چَشم خورده و دیده بشوند. چرا که به این هنگام خطرات فیزیکی و بسیاری از مواردی دیگر سلامتی کابل‌ ها را تهدید می کند. پس به عنوان بستر امکانِ انتخاب لوله فلزی یا سینی از جنس پلاستیک و فلز برای شما وجود دارد.

البته مکان کابل کشی درون رک برروی این مسئله بسیار اثر گذار است. بنابراین شما باید برای قسمتِ دیواره درون اتاق از ترانک بهره گیرید و برای سقف و کف می توانید، از سینی یا لوله فلزی کمک بگیرید. حال اگر که برای قسمت دیواره از ترانک یا داکت استفاده نموده اید، حتماً و حتماً نسبت به وجودِ جدا کننده ها سهل انگاری نکنید.

·         کابل شبکه یا پچ کرد شبکه را نصب کنید!

شما باید در زمان کابل کشی داخل رک به نکات بسیاری توجه داشته باشید. مثل اینکه به کابل ها زاویه ی بیشتر از نود درجه ندهید! همچنین مراقب باشید، تا کابل ها لِه نشده و پاره نشود! در زمان کابل کشی نباید آنها تحت فشار بوده و جایی کم داشته باشد. پس کابل ها را حرکت بدهید، آنها باید کاملاً آزادانه توانِ حرکت کردن داشته باشند.

در واقع اگر که کابل داخل شبکه تحت فشار باشد، اُفت سرعت برای شما رُخ خواهد داد. پس حتماً به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید.

کابل شبکه یا پچ کرد شبکه را نصب کنید

کابل شبکه یا پچ کرد شبکه را نصب کنید

·         کابل ها را لیبل گذاری بنمایید!

شما می توانید، با استفاده از انواعی محصولات کابل ها را شماره گذاری بنمایید. این گونه در صورت بروز هرگونه مشکلی یا به هنگام کابل کشی داخل رک می توان به راحتی آنها را پیدا کرد. البته توجه داشته باشید، که این کار دارای فرمتی خاص است. در این نوع از فرمت ها شما می توانید، اطلاعاتی چون؛ نود، شماره اتاق و… را ببینید. پس روندِ پیدا کردنِ کابل ها برای شما بسیار راحت تر پیش خواهد رفت.

سخن آخر

بلی، کابل کشی داخل رک کاری بسیار مهم و شاید کمی سخت است. البته شما می توانید، با توجه به نیازِ خودتان انواعی از کابل کشی ها را تجربه بنمایید. ولی در این راستا باید به نکات و اصول صفر تا صد توجه داشته باشید.

اگر که شما در این راستا سؤالاتی دارید، ما در آماد سیستم کنارتان هستیم. تنها کافیست، با کارشناسان ما تماس گرفته و هرآنچه که ذهن شما را به خود مغشوش ساخته از ما بپرسید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574