آشنایی با کاربرد رک ايستاده

خانه    بلاگ      آشنایی با کاربرد رک ايستاده
آشنایی با کاربرد رک ايستاده

زمانی که در رابطه با رک صبحت می‌کنیم، قاعدتا بایستی در مورد کاربرد آن سخن بگوییم، در این مقاله با ما همراه شوید، چرا که قصد داریم مفصل در مورد کاربرد رک ايستاده صحبت کنیم.

جهت ارتباط با کارشتاسان فروش می توانید از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید

در دنیای فناوری و صنعت تجهیزات و دستگاه‌های مختلفی وجود دارد، هر کدام از این تجهیزان دارایی کاربرد و کارایی خاصی هستند، مانند جسم و بدن ما که به جزئی‌ترین عضوش نیاز دارد.

سیستم سیسکو و مدارهای موجود در این سیستم به تک تک قطعات و جزئیات وابسته است، یکی از مهم‌ترین تجهیزات این خانواده رک ایستاده است.

بدون رک عملا دیتاسنتری وجود نخواهد داشت، تصور کنید هزاران کابل و قطعه در یک اتاق افتاده‌اند، به هیچ عنوان نمی‌توان روی این  کابل و سیم اعتماد کرد و از آن استفاده‌ای نمود.

رک ایستاده چیست؟

پیش از آن که  کاربرد رک ايستاده مورد اهمیت باشد و بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم، یک توضیح مختصر در رابطه با رک شبکه و مدل ایستاده آن خواهیم داد.

تا به حال یک سری اتاقک فلزی کوچک و یا نسبتا بزرگ را دیده‌اید که درب آن  قفل است و امکان دیدن تجهیزات درون آن وجود ندارد. اتاقک فلزی که هزاران سیم و کابل ورودی و خروجی آن است.

این محصول دقیقا همان رک شبکه است. رک ایستاده یک نمونه رک شبکه است، که در کنار دیوار قرار خواهد گرفت و یک سری چرخ زیر آن تعبیه شده است.

به واسطه این چرخ‌ها امکان جا به جایی تجهیز وجود دارد، رک ایستاده بیشتر در مکان‌های سر پوشیده قرار گرفته و مهم‌ترین محل اسکان آن دیتاسنتر و یا اتاق مرکز اطلاعات است.

رک ایستاده چه کاربردی دارد؟

کاربرد رک ايستاده بسیار واضح است، این محصول ساخته شده تا چتر محافظتی برای تجهیزات سیسکو باشد، با وجود رک شاهد یک نظم و هماهنگی اصولی در دیتا سنتر هستیم.

اگر این اتاقک فلزی نباشد، نه تنها نمی‌توان در رابطه با فناوری سیسکو و مخابرات صحبت کرد، بلکه در صنایع دیگر نیز شاهد کاستی و اختلال شدید هستیم.

اتاق لباس‌هایتان را تصور کنید، این اتاق دارای چه چیزی است، لباس‌های شما کجا آویزان است و دقیقا چگونه این حجم از لباس را در یک مکان جا داده‌اید.

کمد یکی از مهم‌ترین اساس خانه است که در قسمت‌های مختلف خانه یک نمونه از آن وجود دارد، وظیفه کمد حفظ، نگهداری، هماهنگی، نظم و کنترل وسایل موجود در آن است، اگر این کمد نباشد، ازدحام موجود در ساختمان به هیچ عنوان قابل برطرف شدن نیست.

در اتاق مرکز اطلاعات و یا دیتاسنتر هزاران تجهیزات سیسکو در خال فعالیت هستند، در واقع رک ایستاده کمد موجود در دیتاسنتر است، کاربرد رک ايستاده ایجاد هماهنگی، نظم و نگهداری تجهیزات سیسکو می‌باشد.

درون آن طبقات و جایگاه‌های خاصی وجود دارد، که تجهیزات با اصول و استاندارد خاصی در این جایگاه‌ها قرار خواهند گرفت و مدار سیسکو با استفاده از این هماهنگی به جریان خواهد افتاد.

علاوه بر آن شاهد کاربرد رک ايستاده دیگری نیز هستیم، پس از آن که تجهیزات درون رک ایستاده جای گرفتند، بایستی بتوانند به راحتی و بدون هیچ گونه مشکلی به کابل و سیم‌ کشی مخصوص متصل شوند.

یک قسمت از رک محل ورود کابل و قسمت دیگر آن محل خروج کابل است، کابل‌ها مستقیما به قطعات متصل نخواهد شد، نوعی صفحه و برد مخصوص طراحی شده که مکان اتصال کابل‌ها روی آن مشخص است.

اگر این صفحه نباشد مجددا با بی نظمی مواجه هستیم، در واقع این رک ایستاده است، که با طراحی منحصر به فردش امکان تعبیه این صفحه را فراهم کرده است، در رابطه با کابل‌های خروجی نیز شاهد چنین آیتمی هستیم.

تجهیزات سیسکو حین فعالت با نوسانات اتمی بسیار زیادی مواجه هستند، این نوسانات منجر به تولید گرمای شدیدی خواهد شد و در نهایت با یک سری اختلالات مواجه خواهیم شد.

این امکان وجود دارد که گرما سبب سوختگی و آسیب جدی تمام تجهیزات و قطعات شود. در این لحظه رک ایستاده مانند یک مادر عمل کرده و این مدار را از خطر احتمالی حفظ می‌کند.

یک سری فن و خنک کننده محصوص درون رک ایستاده وجود دارد، که مدام در حال فعالیت هستند و گرما را به دمایی متعادل تبدیل می‌کنند.

این ویژگی یکی از مهم‌ترین کاربرد رک ايستاده است. کاربرد رک ايستاده محدود به دو سه فعالیت نشده و اهمیت بسیار زیادی دارد.

تفاوت کارابرد رک ایستاده با دیگر رک‌ها

کاربرد رک ايستاده به خوبی مشخص است، اما این محصول جدا از سایر رک‌های شبکه موجود در بازار نیست، در حال حاضر رک دیواری، رک بیرونی و بسیاری رک دیگر در بازار وجود دارد، که اساس کاربرد همه‌ی آن‌ها یکی است.

تنها یک سری تفاوت جزئی میان آن‌ها وجود دارد، که ناشی از طراحی رک ایستاده است. اما در حقیقت هیچ تفاوت اساسی میان کاربرد رک ايستاده و دیگر رک‌های موجود در بازار ندارد.

تفاوت جزئی که شاهد آن هستیم، نحوه استقرار رک ایستاده و مکان نصب آن است. رک ایستاده کنار دیوار و روی زمین قرار خواهد گرفت و بهترین مکان اسکان آن دیتاسنتر است.

البته یک سری رک‌ها فاقد درب شیشه‌ای هستند که رک ایستاده حتما یک درب سکوریت دارد. علاوه بر آن امکان جا به جایی و انتقال رک ایستاده نیز وجود دارد، ۴ عدد چرخ مخصوص در انتهای رک ایستاده نصب شده‌اند که به واسطه آن‌ها جا به جایی رک ایستاده امکان پذیر است.

این موضوع سبب ایجاد تفاوت بین کاربرد رک ايستاده و دیگر رک‌های شبکه شده است. علاوه بر آن رک ایستاده دارای مدل‌های متعددی است که می‌تواند حجم سنگینی از تجهیزات سیسکو را درون خود جای بدهد و یک رک دم دستی نیست، بلکه کاملا حرفه‌ای و منحصر به فرد است.

مشکلات رایج کاربرد رک ايستاده

قطعا تمام تجهیزات ۱۰۰% کامل و بدون عیب نیستند و یک سری مشکلات برای کاربرد آن‌ها وجود دارد، در رابطه با کاربرد رک ايستاده نیز دقیقا این موضوع صادق است.

همان طور که ذکر شد رک ایستاده دارای یک سری چرخ است، که امکان جا به جایی آن وجود دارد، گزارش شده که هنگام نصب شاهد حرکت و لغزش رک ایستاده بوده‌ایم.

این موضوع توسط طراحان مورد بررسی قرار گرفت، به هیچ عنوان نباید چرخ‌ها از طراحی رک ایستاده حذف می‌شدند، اما با وجود آن‌ها کاربرد رک ايستاده دچار مشکلات شدیدی شد.

به همین دلیل یک نوع چرخ مخصوص برای رک ایستاده طراحی شده است که عملکرد دو‌ گانه دارد، امکان ثابت کردن و هم چنین قفل نمودن چرخ‌ها وجود دارد، با این طراحی خاص تنها مشکل موجود برای کاربرد رک ايستاده کاملا برطرف شده است.

همچنین نسخه‌‌های دیگری برای رک ایستاده طراحی شده که کاربرد محصول درون آن‌ها قوت یافته و بهتر شده است. خوشبختانه نمونه‌های جدید و آپدیتی فاقد هر گونه مشکل و عیبی هستند.

کلام نهایی

در این مطلب رک ایستاده را تا حدودی مورد بررسی قرار دادیم، تلاش کردیم تا بتوانیم کاربرد رک ايستاده به صورت اصولی و صحیح بررسی کنیم. پس از آن‌ که کاربرد محصول برای شما روشن شد و به خوبی با این کمد قطعات آشنا شدید.

بایستی در یک مرکز و فروشگاه حرفه‌ای این محصول را خریداری کنید، توجه داشته باشید که تمام نمونه‌های رک ایستاده در بازار با کیفیت و درحه یک نیستند، محصولات تقلبی در میان آن‌ها بیداد می‌کند.

برای حل این مشکل توصیه می‌کنیم به سراغ آماد سیستم بروید و رک ایستاده مد نظر خود را با کاربردی درجه یک خریداری کنید. دقیقا دنبال چه چیزی هستید، آماد سیستم آمده تا نیاز شما را به بهترین نحو ممکن تامین کند.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574