کارخانه تولید رک ایستاده

خانه    بلاگ      کارخانه تولید رک ایستاده
کارخانه تولید رک ایستاده

کارخانه تولید رک ایستاده ، رک‌های شبکه را اینگونه تعریف می کند:  رک شبکه یا رک سرور یا رک فناوری اطلاعات برای ذخیره سرورها، دیسک های سرور و سایر دستگاه های مورد استفاده در اتاق‌های سرور  استفاده می‌شوند.

جهت ارتباط با کارشتاسان فروش می توانید از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید

بنابراین، هر جا که با یک تاسیسات الکتریکی گسترده سروکار داشته باشیم از آنها استفاده می‌شود، زیرا به لطف تولید گسترده آنها در کارخانه تولید رک ایستاده نظم‌هی به تجهیزات شبکه آسان‌تر شده است.

رک شبکه چیست؟

منظور از رک‌ شبکه ، رک ICT یا رک سرور  گروه بسیار گسترده‌ای از محصولات است که بخشی از دنیای  الکترونیکی است و مهمتر از همه، ساختار قفسه‌ای دارد.

این دستگاه‌ها برای سازماندهی فضایی که کابل کشی و تجهیزات فناوری اطلاعات در آن قرار دارد استفاده می شود.

اصطلاح رک یا  قفسه نشان دهنده نوع بسیار مشخصی از محفظه با سیستم نصب متشکل از دو یا سه جفت  قفسه است.

کارخانه تولید رک ایستاده  این محصول را به دلیل  متقاضیان و کارکرد‌های زیادی که دارد تولید می‌کند. البته از رک در اتاق‌‌های سرور، شرکت‌های فناوری اطلاعات، استودیوهای ضبط، ‌نیروگاه‌ها همچنین در دفاتر مختلف هم استفاده می‌شود.

همچنین کارخانه تولید رک ایستاده این محصول را  برای ذخیره سوئیچ‌ها، دستگاه‌های شبکه یا UPS طراحی و تولید می‌کند.

رک‌‌های فناوری اطلاعات تجهیزات جدایی ناپذیر مرکز داده و اتاق سرور هستند. آنها در صنعت، موسسات دولتی، آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز نظارت استفاده می‌شوند.

کارخانه تولید رک ایستاده این محصول را  در رنگ‌های مشکی، سفید یا خاکستری روشن تولید می‌کند. انتخاب این رنگ‌ها جنبه زیبایی شناسی ندارد ، بلکه در روشنایی و میزان انرژی رک شبکه موثر است.

انواع رک شبکه کدامند؟

کارخانه تولید رک ایستاده ، رک‌های شبکه را در  دو نوع بنا بر نیاز مشتریان طراحی و تولید می‌کند. این دو نوع از رک شبکه به نام‌های رک دیواری یا رک ایستاده  معروف هستند . در زیر به معرفی مختصر این دو نوع رک می‌پردازیم :

رک دیواری : این نوع رک همانگونه که از نامش پیداست  برای نصب روی دیوار تولید شده است. این نوع نصب مزیت‌های زیادی برای کاربران خود دارد.‌

رک دیواری به شما این امکان را می‌دهد که از فضای اتاق‌های اداری و انبار‌ها بدون اشغال فضای ارزشمند کف استفاده کنید. یک واقعیت جالب این است که حتی می توان آن را در هواپیما قرار داد.

انواع رک‌های شبکه دیواری برای دستگاه‌هایی که برای نظارت یا تجهیزات شبکه کوچک در نظر گرفته شده اند طراحی شده اند. حداکثر بار آنها معمولا تا 60 کیلوگرم است.

رک‌های دیواری به دو دسته تک قسمتی و دو قسمتی تقسیم می‌شوند. یک رک تک بخش دسترسی را تنها از یک طرف ساختار فراهم می‌کند. در حالی که مدل‌های دارای دو بخش امکان دسترسی از دو طرف  را فراهم می‌کند.

ساختار دو بخش دارای فضای اضافی در پشت است که روی لولاها نصب شده است و به شما امکان می‌دهد تقریباً کل رک شبکه را کج کنید تا آن را نیز از سمت عقب باز کنید.

رک  ایستاده: رک ایستاده دارای پایه‌ها و همچنین چرخ‌هایی است که حرکت آن را تسهیل می‌کند. به همین دلیل است که حداکثر بار آن نیز بسیار بیشتر است.

کارخانه تولید رک ایستاده آن را مدل‌هایی تولید می‌کند که قادرند دستگاه‌هایی  تا وزن 1000 کیلوگرم را در خود جای دهند که بسیار بیشتر از مدل‌های دیواری  است.

بنابراین وقتی تجهیزات بیشتری در انبار یا شرکت وجود دارد، قطعاً باید یک رک شبکه ایستاده را انتخاب کنید. البته، مانند هر نسخه، به راحتی می‌توان آن را در هر جایی گسترش و توسعه داد.

وظیفه رک ایستاده چیست؟

حال که با  رک ایستاده آشنا و کاربرد آن آشنا شدید، نوبت به شرح وظیفه این محصول کاربردی می‌رسد. وظیفه یک رک شبکه در نوع ایستاده شامل موارد زیر است:

چیدمان کابل ها و تجهیزات ICT، حفاظت از دستگاه‌ها و کابل‌ها در برابر اثرات مضر عوامل خارجی،حفاظت از تجهیزات ICT در برابر افراد غیر مجاز،اطمینان از شرایط کار ایمن و پایدار و عملکرد دستگاه‌های واقع در آن.

کارخانه تولید رک ایستاده آماد سیستم این محصول کاربردی  را با اهداف بالا برای مشتریان  در انواع و ابعاد مختلف با کیفیت بالا تولید و عرضه می‌کند.

ابعاد رک ایستاده

کارخانه تولید رک ایستاده باید استانداردهای ساخت و ساز مشخص شده در استاندارد EIA-310-D را در تولید محصولات متنوع خود رعایت کند.

به لطف استانداردسازی پارامترها و سیستم نصب تجهیزات از تامین کنندگان مختلف، رک شبکه ایستاده با تمام دستگاه‌های موجود در بازار سازگار شده است.

مفهوم از سازگاری و هماهنگی با تجهیزات مختلف این  است که رک ایستاده  را می‌توان به راحتی و با توجه به تعداد و اندازه دستگاه‌های خود انتخاب کنید.

با سایز‌های مختلف رک‌های ایستاده  فناوری اطلاعات موجود در بازار، به راحتی می‌توان یکی را انتخاب کرد که مطابق با نیازهای خاص شما باشد.

بهتر است که  رک ایستاده بزرگتر از دستگاه‌های خود را انتخاب نکنید، زیرا فضای آزاد بر گردش هوای ناکارآمد در داخل تأثیر می‌گذارد.

انتخاب رک ایستاده کوچک نیز اگر تمام تجهیزات لازم در آن جا نشوند، مشکل‌ساز خواهد شد. پس رک ایستاده را دقیقا متناسب با تجهیزات خود خریداری کنید تا از مشکلات بعدی جلوگیری کنید.

واحد طول U ارتفاع نصب  و در عین حال ظرفیت رک‌های آی تی ایستاده و دیواری را تعیین می‌کند. برای مثال  1U  به ما می‌گوید که رک 44.45 میلی‌متر ارتفاع دارد.

بنابراین، تعداد اسلات‌ها اطلاعاتی برای کاربران است که تعداد اسلات هایی را که می‌توان در یک ماژول قرار داد مشخص می‌کند. اغلب شما می‌توانید رک‌هایی در اندازه 42U، یعنی حدود 186.7 سانتی متر ارتفاع پیدا کنید.

سایر ابعاد محبوب رک‌ سرورها U4, 6U، 9U، 15U یا 27U هستند. یکی از محبوب‌ترین اندازه‌های رک که در خانه‌ها استفاده می‌شود 6U است.

در رک ایستاده U6  می‌توانید سوئیچ‌های شبکه، مودم، کابل کشی کامل و برخی تجهیزات اضافی را قرار دهید و فضای خود را نظم و سامان ببخشید‌ همینطور از سیم‌ها در مقابل  اسیب‌های جوی محافظت کنید.

زمانی که  صحبت از عرض رک ایستاده  می‌شود، محبوب‌ترین و جهانی‌ترین آنها 19 اینچ، یعنی 48.26 سانتی متر است. این مقداری است که حداکثر فاصله جدا‌کننده‌های  رک ایستاده  را تعیین می‌کند.

اکثر دستگاه‌های شبکه، از جمله سرورها، دارای محفظه‌هایی با عرض استاندارد هستند، از این رو مطابق با سایز استاندارد آنها می‌توان یک رک ایستاده انتخاب کرد.

رک‌های کمتر رایج ، یعنی 10، 21 و 24 اینچ نیز برای نصب شبکه‌های کابلی، سیستم‌های هشدار یا سیستم‌های نظارتی در کارخانه تولید رک ایستاده تولید می‌شوند.

رک‌های ایستاده  با درهای قفل شونده از تجهیزات ذخیره شده در خود در برابر دسترسی غیرمجاز و ناکارآمد محافظت می‌کنند و امنیت تجهیزات خاص شما را بالا می‌برند.

درب عقب امکان تخلیه رایگان کابل و دسترسی راحت به پورت‌ها را فراهم می‌کند و ریل‌ها در برخی مدل‌ها به شما این امکان را می‌دهند که هر زمان که به تجهیزات نیاز داشتید آزادانه آن را بیرون بکشید.

این نوع از  رک‌های قفسه‌ای که به آن رک پچ نیز گفته می‌شود برای نگهداری لوازم جانبی شامل نوار‌های قفسه، ریل، قفسه یا سازمان دهنده کابل به کار گرفته می‌شود.

در پایان

شرکت آماد سیستم یک کارخانه تولید رک ایستاده در ایران است . این شرکت به دلیل تولید محصولات با کیفیت بالا نزد صاحبان شرکت ‌آی‌تی بسیار مشهور و قابل اعتماد شده است.

این شرکت علاوه بر اینکه انواع رک و تجهیزات شبکه را در کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه تولید و به دست مشتری می‌رساند. در کارآفرینی و بهبود اقتصاد کشور نیز نقش بالایی داشته است.

با مراجعه به سایت آماد سیستم می‌توان انواع تجهیزات شبکه از جمله رک‌ ایستاده را مستقیم از تولید کننده خریداری کرد تا علاوه بر بهره‌مندی از قیمت مطلوب و سرویس دهی بالا  از کالای وطنی نیز حمایت کرد.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574