استانداردهای رک شبکه چه کمکی به خرید بهتر می کنند ؟

خانه    بلاگ      استانداردهای رک شبکه چه کمکی به خرید بهتر می کنند ؟
استانداردهای رک شبکه چه کمکی به خرید بهتر می کنند ؟

با دانستن این نکات یک سوال اساسی به وجود می آید . استانداردهای رک شبکه چه کمکی به خرید بهتر می کنند ؟ در این مبحث به بررسی استانداردهای رک شبکه و تاثیر آن ها بر نحوه خرید رک خواهیم پرداخت . تا ، انتهای مطلب همراه ما بمانید .

رک شبکه نام وسیله ای برای حفظ و نگهداری تجهیزات شبکه است . رک های شبکه با کیفیت بر اساس استاندارد ساخته و تولید می شوند . استانداردهای رک شبکه عامل تعیین کننده ای برای خرید و یا تهیه رک های با کیفیت می باشند . با شناخت این گونه استانداردها ، می توان رک های بهتری تهیه نمود .

بیشتر بخوانید: محل نگهداری رک دیواری و ایستاده

ویژگی ها و مشخصات رک های شبکه

 

در این قسمت از مبحث استانداردهای رک شبکه چه کمکی به خرید بهتر می کنند ؟ به بررسی مختصر ویژگی های رک استاندارد خواهیم پرداخت . رک ها محفظه ای جهت محافظت و نگهداری از تجهیزات می باشند . با استفاده از رک ها می توان طول عمر تجهیزات گران قیمت را ، افزایش داد .

به کار گرفتن رک علاوه بر ، تامین امنیت فیزیکی تجهیزات شبکه ، از تجهیزات در برابر عوامل محیطی مانند گرد و غبار ، تغییرات دما و همچنین ، ضربه های فیزیکی محافظت می کند . از دیگر ویژگی های به کار گیری رک ها ، آسان نمودن امکان ارتقای تجهیزات شبکه می باشد .

به وسیله جمع آوری تجهیزات شبکه درون یک رک ، به راحتی می توان امور مربوط به تعمیر و ارتقای آن ها را ، انجام داد . همچنین ، در صورت لزوم به تجهیزات شبکه قطعات دیگری اضافه نمود . به همین دلیل یافتن پاسخ استانداردهای رک شبکه چه کمکی به خرید بهتر می کنند ؟ اهمیت پیدا می کند .

ویژگی ها و مشخصات رک های شبکه

 

استانداردهای رک شبکه چیست ؟

 

برای دست یافتن به پاسخی برای این سوال استانداردهای رک شبکه چه کمکی به خرید بهتر می کنند ؟ نیاز است تا ، با برخی از این استانداردها آشنایی پیدا کنیم . با بررسی کردن استانداردهای رک در هنگام خرید رک ها ، می توان از ایجاد حوادث غیر مترقبه برای تجهیزات پیشگیری به عمل آورد .

اطلاع از استانداردهای رک به کارشناس شبکه کمک های شایانی می کند . یک کارشناس شبکه با دانستن این استانداردها به راحتی تجهیزات شبکه را ، درون این رک ها جای می دهد . همچنین ، به راحتی می تواند کابل ها را ، ساماندهی و مدیریت نموده و به آن ها نظم دهد .

از سوی دیگر با دانستن این که ، استانداردهای رک شبکه چه کمکی به خرید بهتر می کنند ؟ می توان خرید رک موفقی را ، تجربه نمود . در صورت خرید رک نامناسب ، بعدها مجبور به هزینه کردن مجدد برای خرید رک دیگر خواهید شد .

 

بررسی استاندارد انواع رک ها

 

در ادامه مبحث استانداردهای رک شبکه چه کمکی به خرید بهتر می کنند ؟ ذکر یک نکته بسیار حائز اهمیت است . استانداردهای هر نوع رک متفاوت می باشند . شما با اطلاع از استانداردهای هر نوع رک قادر به تشخیص رک مناسب برای تجهیزات خود خواهید بود .

رک ها در چند نوع در بازار یافت می شوند . و هر نوع رک استاندارد مخصوص به خود را ، دارا می باشد . شما بسته به نوع نیاز خود می توانید یکی از این نوع رک ها را ، برای مصارف کاری خود خریداری نمائید . در ادامه به بررسی برخی از این نوع رک ها و استانداردهای آن می پردازیم ؛

 

  • رک دیواری : از رک های دیواری برای اماکنی با تجهیزات کم استفاده می کنند . رک های دیواری برای تجهیزات با وزن سبک استفاده می گردد . زیرا ، توانایی تحمل وزن های بالا را ، ندارند . معمولا متروها و دانشگاه ها بیشتر از این نوع رک استفاده می کنند .
  • رک ایستاده : این نوع رک ها به نام فلوراستند نیز شناخته می شوند . برای اماکنی با تجهیزات سنگین بایستی از رک های ایستاده استفاده کرد . رک های ایستاده برای شرکت ها و ارگان های بزرگ با حجم داده بسیار بالا گزینه بسیار ایده آلی هستند .
  • رک بیرونی : رک های بیرونی یا رک های اوت دور برای فضاهای بیرون از ساختمان کاربرد دارند . این نوع رک ها برای حفاظت از تجهیزات شبکه در خارج از ساختمان یا فضاهای باز کاربرد دارند و از آن ها در برابر گرد و غبار و سایر عوامل طبیعی محافظت می نماید .

 

در ادامه مبحث استانداردهای رک شبکه چه کمکی به خرید بهتر می کنند ؟ ، به اولین استاندارد رک های تجهیزات اشاره خواهیم کرد . ارتفاع رک باید از یک استاندارد خاص و اصولی پیروی کند . لازم به ذکر می باشد ، ارتفاع رک دیواری باید کم تر از رک ایستاده باشد . دلیل این امر راحتی نصب رک بر روی دیوار است .

ارتفاع رک ها را ، با واحدی به نام یونیت می سنجند . یونیت ارتفاع داخلی رک است . رک ها معمولا در ارتفاع ۶ یونیت ، ٧ یونیت ، ٩ یونیت و ١٢ یونیت در بازار یافت می شوند . این یونیت ها متعلق به رک دیواری هستند و ارتفاع یا یونیت رک های ایستاده کاملا متفاوت است .

دومین استاندارد از مطلب استانداردهای رک شبکه چه کمکی به خرید بهتر می کنند ؟ ، مربوط به عرض رک است . عرض رک به پهنای رک گفته می شود . استاندارد عرض رک در هر دو نوع رک دیواری و ایستاده یکسان است . به عبارتی دیگر ، عرض هر دو نوع رک ۶٠ یونیت و یا ٨٠ یونیت است .

در این قسمت از مطلب استانداردهای رک شبکه چه کمکی به خرید بهتر می کنند ؟ به سومین استاندارد اشاره می نمائیم . این استاندارد به عمق رک ارتباط دارد . عمق رک های ایستاده ۶٠ یونیت ، ٨٠ یونیت ، ١٠٠ و ١٢٠ یونیت می باشد . هنگام خرید و نصب رک ایستاده باید به فاصله رک و دیوار نیز دقت نمائید .

این در حالی است که ، عمق رک های دیواری متفاوت است . رک های دیواری در عمق ۴٠ یونیت ، ۴۵ یونیت ، ۶٠ یونیت ساخته می شوند . پیشنهاد می شود اندکی عمق رک را ، بیشتر خریداری نمائید تا ، اندکی فضای اضافه جهت جریان هوا و یا افزودن تجهیزات بیشتر وجود داشته باشد .

با یافتن پاسخی برای این سوال که ، استانداردهای رک شبکه چه کمکی به خرید بهتر می کنند ؟ می توان رک های مناسب برای تجهیزات شبکه خود تهیه و خریداری نمود .

 

 

 

بررسی استاندارد انواع رک ها

کلام پایانی

 

استانداردهای رک شبکه چه کمکی به خرید بهتر می کنند ؟ با مطالعه این مطلب به پاسخی به این سوال رسیدیم . با اطلاع از استانداردهای رک شبکه می توان رک صحیح ، مناسب و با کیفیت را ، متناسب با تجهیزات خود خریداری نمود . مجموعه آماد سیستم تهیه کننده کلیه رک های شبکه مورد نیاز شماست .

این مجموعه مفتخر است کلیه رک های ایستاده ، دیواری و بیرونی را ، طبق استانداردهای جهانی و از متریال با کیفیت تولید می کند . جهت کسب مشاوره در رابطه با خرید رک های شبکه ، می توانید با مجموعه آماد سیستم تماس برقرار کنید .

بیشتر بخوانید: نصب رک شبکه و استاندارد های آن

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574