بررسی استانداردهای رک شبکه

خانه    بلاگ      بررسی استانداردهای رک شبکه
بررسی استانداردهای رک شبکه

بررسی استانداردهای رک شبکه

برای راه اندازی یک شبکه ی مناسب احتیاج به تجهیزات زیادی نخواهیم نداشت. یکی از از بخش های شبکه که تاثیر بسیار مهمی در آن دارد، رک ها می باشند. نکته ی مهمی که در رابطه با رک های شبکه وجود دارد این است که این تجهیزات باید بر اساس استانداردها انتخاب شوند. در ادامه قصد داریم به بررسی استانداردهای رک شبکه بپردازیم. با توجه به اینکه رک ها نقش محافظت از دیگر تجهیزات را در شبکه به عهده دارند انتخاب صحیح آن ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

انتخاب انواع رک شبکه

بررسی استانداردهای رک شبکه به عنوان یک امر تعیین کننده شناخته می شود. سایز، ابعاد، نوع رک شبکه در ایجاد آن تاثیرگذار می باشد. زمانی که قصد دارید یک شبکه را راه اندازی کنید باید مولفه هایی را برای انتخاب شبکه رعایت کنید. مواردی که در هنگام انتخاب رک شبکه باید مد نظر قرار دهید در درجه ی اول نوع تجهیزاتی است، که قرار است درون آن ها قرار بگیرد. بنابراین لازم است به طراحی و عمق رک ها دقت زیادی داشته باشید.

در رابطه با ارزیابی استانداردهای رک شبکه لازم بوده به این نکته توجه شود، که چه نوع رکی را نیاز دارید. دقت داشته باشید برای هر استفاده، یک نوع رک نیاز است. رک ها به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند. در ادامه به توضیح دو استاندارد پرکاربرد در دنیای رک ها خواهیم پرداخت.

رک ایستاده و استانداردهای آن

یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین رک های شبکه مدل ایستاده آن می باشد. معمولا از رک های ایستاده برای آرایش و دسته بندی شبکه های شلوغ و بزرگ استفاده می کنند. در صورتی که انتخاب رک ها به شیوه ی درست و دقیقی انجام بگیرد امکان صرفه جویی در فضای اتاق سرور به میزان زیادی وجود خواهد داشت. به همین دلیل است که باید در بررسی استانداردهای رک شبکه دقت زیادی داشته داشته باشید. حال قصد داریم مشخص کنیم که استاندارد های مهم برای انتخاب رک های ایستاده چیست؟

رک ایستاده و استانداردهای آن

§         عرض خارجی رک

برای بررسی استانداردهای رک شبکه باید بدانید مرسوم ترین نوع رک های ایستاده و دیواری هستند که مورد استفاده قرار می گیرند، این نوع رک ها اغلب دارای عرض 19 اینچ هستند. معمولا از این محصولات برای کاربردهای معمولی استفاده می کنند. در صورتی که قصد دارید سرورهای بزرگ را نصب کنید، می توانید رک هایی با عرض 21 اینچ را انتخاب نمایید. البته این نوع رک ها چندان استفاده نمی شوند. واحد U به کاربران تعداد ماژول هایی را که کاربر می تواند درون رک جاسازی کنند را اعلام می کند.

§         ارتفاع رک بر اساس واحد U

در هنگام بررسی استانداردهای رک شبکه ایستاده لازم است به ارتفاع رک هم توجه کنید. برای تعیین این پارامتر از واحد یو استفاده می کنند. این واحد قابلیت ارائه ی طول آداپتورها و ارتفاعی را که کاربران می توانند تجهیزات خود را در آن نصب کنند را دارد. در صورتی که بر روی یک رک عبارت 1U را به همراه 1.75 اینچ مشاهده کردید باید بدانید که این رک دارای ارتفاعی مطابق با 44.45 می باشد. اکثر تجهیزاتی که در رک نصب می شوند دارای ارتفاعی بین 1 تا 4 U می باشند. برای دسترسی به ارتفاع رک شبکه می توانید تعداد واحدهای U را با همدیگر جمع کنید.

§         عرض داخلی

برای بررسی استانداردهای رک شبکه لازم است عرض داخلی درون رک ها را نیز شناسایی کنید. معمولا این اندازه با معیار 600 تا 800 میلی متر محاسبه می شود. مدل های پایه اغلب دارای اندازه ی 600 میلمتر و مدل های پیشرفته در اندازه های 800 میلیمتری مشاهده می شوند. معمولا از مدل های توسعه بافته تر برای نگهداری از تجهیزاتی استفاده می کنند دارای کابل کشی و تجهیزات بیشتری هستند.

مشاهده محصولات

 

    عرض داخلی

§         عمق خارجی

رک ها دارای اعداد مختلفی در عمق خارجی هستند در هنگام بررسی استانداردهای رک شبکه می توانید یکی از مقادیری را که که به صورت ، 800، 1000 و 1200 ارائه می شوند را انتخاب نمایید. یکی از استانداردهایی که باید در هنگام خرید رک به آن توجه کنید سایز رک ها می باشد.

§         عمق داخلی

یکی دیگر از معیارها برای شناخت رک مناسب عمق داخلی است، که باید بدانید این گزینه دارای تفاوت می باشد هیچ نوع استاندارد معینی ندارد. برای اینکه به اندازه ی عمق داخلی دست پیدا کنید می توانید کاتالوگ محصول را با دقت مطالعه کنید.

§         ظرفیت

یکی دیگر از مواردی که در زمان بررسی استانداردهای رک باید مورد بررسی قرار بگیرد. در اینجا باید بدانید که رک های دیواری در مقایسه با انواع دیگر آن می توانند ظرفیت بیشتری را تحمل نمایند. این رک ها می توانند ظرفیت 1000 کیلوگرم را تحمل کنند.

رک های دیواری و استانداردهای آن

در ادامه بررسی استانداردهای رک شبکه باید به رک های دیواری اشاره کنیم. معمولا این نوع رک ها را در فضاهای محدود استفاده می کنند. ارتفاع داخلی این رک ها نیز براساس U اندازه گیری می کنند. معمولا رک های دیواری را به صورت 6 تا 9 واحدی طراحی می شوند، که افراد می توانند بر اساس نیازهای خود یکی از آن ها را انتخاب نمایند.

درباره ی ارتفاع خارجی در رک های دیواری باید بگوییم این مدل نسبت به رک های ایستاده از ارتفاع کمتری برخوردار است، بر اساس میزان و نوع تجهیزاتی که قرار است در شبکه به کار ببرید می توانید این نوع رک ها را انتخاب کنید.

درباره ی ظرفیت رک های دیواری در بررسی استانداردهای رک شبکه باید بگوییم این نوع رک ها معمولا برای شبکه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا توانایی تحمل وزن بالایی را ندارند. تنها تا 60 کیلوگرم تحمل نگه داشتن تجهیزات را دارند.

سخن پایانی

بررسی استانداردهای رک شبکه به کاربران این امکان را می دهد که بتوانند بهترین انتخاب ممکن را داشته باشند. در هنگام خرید رک های شبکه لازم است ابتدا تجهیزات و موقعیت خود را مورد بررسی قرار دهید، سپس بر اساس نیازهایی که دارید اقدام به انتخاب رک مورد نظرتان کنید. نمایید. افرادی که در این زمینه تجربه ی لازم را ندارند می توانند با استفاده از تجربیات متخصصان و کارشناسان خبره در این زمینه اقدام به خرید نمایند. یکی از ارائه کنندگان انواع رک های شبکه گروه آماد سیستم می باشد. می توانید برای اطلاعات بیشتر از کارشناسان این تیم کمک بگیرید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574