آشنایی با تجهیزات الزامی شبکه برای سازمان‌ها

خانه    بلاگ      آشنایی با تجهیزات الزامی شبکه برای سازمان‌ها
تجهیزات الزامی شبکه برای سازمان‌ها

اگر که شما دوستانِ عزیز مایل هستید در رابطه با تجهیزات الزامی شبکه برای سازمان‌ها به اطلاعاتی بَسی بیشتر و بهتر دست پیدا کنید، بهتر است با ما تا پایانِ این مطلب از خود همراه باشید.‌

جهت ارتباط با کارشتاسان فروش می توانید از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید

آیا شما می‌دانید که منظور از رک شبکه، رک دیواری و حتی رک ایستاده چیست! به چه دلیل جزئی از تجهیزات الزامی شبکه به شمار می‌روند! آیا می‌دانید بدون وجود آن‌ها چه خطراتی شبکه ما را تهدید خواهد کرد؟

نقش شبکه‌های کامپیوتری در کسب و کارها:

شبکه‌های کامپیوتری ستون پایه‌ی هر کسب و کاری است. به عبارتی تمامی دستگاه‌ها، برنامه‌ها، نرم افزار و کارهای کلیدی شما از طریق تجهیزات الزامی شبکه برای سازمان‌ها  اداره و تهیه می‌شوند.

شبکه از تجهیزات و قطعاتی تشکیل می‌شود که ثبات و پایداری آن بسیار مهم است. در زمان انتخاب تجهیزات برای زیرساخت شبکه‌ی تجاری، نخست بایستی اندازه و طرح‌بندی شرکت خود را مشخص کنید. البته باید نیازمندی‌های کافی جهت دسترسی به داده‌های خود را هم در نظر بگیرید.

شما در حداقل‌ترین حالت ممکن به کابل کشی، مودم، روتر و سوئیچ نیاز دارید. این‌گونه می‌توانید اتصال به اینترنت را برای تمامی کارمندان خود مهیا سازید. چنانچه که کسب و کار شما بزرگ‌تر است، استفاده از پچ پنل جهت ساده‌تر کردن کار اتصال و مدیریت شبکه الزامی خواهد بود.

تجهیزات الزامی شبکه برای سازمان‌

حال در این بینابین رک شبکه از جمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین وسایل نگهداری تجهیزات شبکه برای بهبود حداکثری کارایی قطعات به شمار می‌رود.

ما در این مطلب از خود نگاهی کلّی به تجهیزات الزامی شبکه برای سازمان‌ها  و اهمیت آن‌ها در شبکه خواهیم داشت.

آیا می‌دانید رک شبکه چیست؟

رک شبکه که با نام‌هایی بسیار شناخته می‌شود، یک محفظه‌ی فلزی می‌باشد‌ که دستگاه سخت‌افزاری گوناگون شبکه‌های کامپیوتری و سرور را نگهداری می‌کند.

حال آن‌که پشته سازی، انباره سازی، سازمان‌دهی نیز حفاظت و ایمن‌دهی هم برعهده آن است. به عبارتی کلمه شبکه به محفظه‌هایی اشاره می‌کند که این قبیل از سخت‌افزار را درون خود جای می‌دهد.

واحد اندازه‌گیری عرض، عمق رک شبکه به ترتیب از قرار ذیل است؛

سانتی‌متر، متر! ارتفاع را هم با یونیت مشخص می‌کنند. هر یونیت برابر است با 44.45 میلی‌متر. آن نیز با علامت اختصاری U نشان داده می‌شود.

شیوه‌ی راه‌اندازی رک شبکه!

بعضی از رک‌ های شبکه که با استفاده از دستگاه‌هایی خاص طراحی گردیده‌اند، سرور و دیگر سیستم‌های رایانه‌ای چون متعلقات شبکه را نگهداری می‌کنند.

به عبارتی رک با بهره‌گیری از نوآوری ایمن‌سازی براکت‌ها، پیچ و مهره و دیگر سخت‌افزارها به شیوه‌ای کار می‌کند که توانِ نگهداری این تجهیزات در خود را داشته باشد.

علاوه بر این‌ها، امکان نصب تجهیزات الزامی شبکه برای سازمان‌ها با بهره‌گیری از انواع خاصی از ریل‌ها چون ریل سوئیچ و شلف سوئیچ امکان‌پذیر است.

بررسی کوتاهِ تجهیزات رک شبکه:

این نوعِ از محفظه‌ها می‌توانند تجهیزات گوناگونی را در دِل خود جای دهند. به عبارتی، «تجهیزات الزامی شبکه برای سازمان‌ها» تنها یک اصطلاح کلّی می‌باشد. آن نیز انواعِ گوناگونی از نوآوری‌ها را دربرگرفته است. بعضی از این دستگاه‌ها که در تجهیزات الزامی شبکه برای سازمان‌ها مطرح می‌شود، عبارت است از؛

سوئیچ:

دستگاه چند پورتی و پرسرعتی می‌باشد‌ که داده‌ها را دریافت نموده و آن‌ را به مقصد درست در یک شبکه محلی یا داخلی هدایت می‌کند. در واقع اطلاعات فقط با بهره‌گیری از یک سوئیچ در شبکه‌ای واحد قابل انتقال خواهد بود.

روتر:

شبیه به سوئیچ‌ها، روترها اطلاعات را دریافت سپس ارسال می‌کنند. ولو قادر هستند داده‌ها را از طریق چندین شبکه انتقال بدهند. به همین دلیل هم می‌باشد‌ که به عنوان نمونه؛ دستگاه یا شبکه‌های گوناگون با بهره‌گیری از یک روتر امکان دسترسی به اینترنت را پیدا می‌نمایند‌.

مودم:

این دستگاه به عبارتی منبع اینترنت شما را به روتر وصل خواهد کرد. حال آن‌که فرآیند نام‌برده شده اغلب با استفاده از کابل اترنت صورت می‌گیرد.

انواع رک شبکه:

رک شبکه دارای انواع متنوعی است. این تنوع بنابر نوع و هدف استفاده و فضایی که قرار است در آن مورد بهره‌گیری واقع شود، مشخص خواهد شد. این رک‌ها در تجهیزات الزامی شبکه برای سازمان‌ها عبارت است از؛

رک دیواری:

رک دیواری به حالتی طراحی می‌شود که قابل اتصال به دیوار و یا سقف است و محیط کف را اِشغال نمی‌نماید.

این نوعِ از رک‌های مقرون به صرفه می‌توانند به حالت فریم‌باز و یا کابینت محصور باشند که اغلب کوچک‌تر از هم نوعان خود می‌باشند که برروی زمین قرار می‌گیرند.

حال این قبیل از رک‌ها به فضای عملیاتی محدودی نیاز دارند ولو قادر به تحمل وزن بسیاری نیستند. کابینت‌ها را می‌توانید با بهره‌گیری از چرخ غلتان برای کاربرد برروی زمین سازگار بنمایید.

نمونه‌هایی از این تجهیزات الزامی شبکه برای سازمان‌ها در ایستگاه بی‌آر‌تی و قسمتِ بالایی عابر بانک‌ها به چَشم می‌خورد.

رک دیواری اغلب به منظور نگهداری تجهیزات شبکه چون پچ پنل‌ها و سوئیچ‌ها مورد بهره‌گیری واقع می‌شود. ولی شما می‌توانید سرورها را نیز در درون این رک نصب بنمایید.

بیشتر اوقات، تجهیزات در رک برای صرفه‌جویی در محیط و حفظ دسترسی به ورودی و خروجی، جلو و عقب به حالت عمودی یا افقی تعبیه می‌گردند.

عمق رک دیواری از سی الی شصت سانتی‌متر متغییر خواهد بود و جنس آن‌ها شیشه‌ای و یا ترکیبی از شیشه و فلز است.

قیمتِ این نوعِ از تجهیزات الزامی شبکه برای سازمان‌ها بنابر عمق آن‌ها و دیگر ویژگی‌ها متغییر خواهد بود.

رک ایستاده:

رک ایستاده به منظور قرارگیری امن و سهل تجهیزات وسیع و کابل کشی‌های بسیار در شبکه‌ها و مراکز داده طراحی گردیده است.

این نوعِ از رک‌ها مجهز به چرخ غلتان می‌باشد، از توانِ تحمل وزن بسیاری بهره‌مند است و از سه سو «یعنی چهار طرف» با درب توری، شیشه‌ای نیز طلقی فریم‌دار به حالتی محصور گردیده‌اند که در زمان ورود کابل‌ها مشکلاتی را به وجود نمی‌آورد.

غالباً عمق این نوعِ از رک‌ها از شصت سانتی‌متر الی صد سانتی‌متر و ارتفاع آن‌ها از شانزده الی چهل و چهار یونیت متغییر می‌باشد.

تجهیزاتی همانند؛ سوئیچ، روتر، پچ پنل‌ها، مانیتور، سرور، یوپی‌اِس، فن، تجهیزاتی امنیتی، همانند؛ فایروال، کنترل دما، تجهیزاتی ارتباطی نیز مخابراتی و سایر قطعات رکمونت نوزده اینچی در درون رک ایستاده قرار می‌گیرند.

رک بیرونی:

رک بیرونی که اغلب در محیط‌هایی باز و یا فضاهای غیرمسقف مورد بهره‌گیری واقع می‌شود. راه‌کاری استاندارد برای مراقبت از تجهیزات الکتریکی، شبکه و مخابراتی در مقابل اثرات ناخواسته چون؛ رطوبت، گردو‌خاک، آفتاب، و… محسوب می‌شوند.

این نوعِ از تجهیزات الزامی شبکه برای سازمان‌ها طراحی و ساخته شده از فلز و یا ورق گالوانیزه که به آداپتور نوزده اینچی تجهیز شده، کار نصب شبکه و دستگاه‌های ارتباطی را آسان می‌سازد.

رک بیرونی در برابر نویز الکتریکی و همچنین زنگ‌زدگی مستحکم است و از قابلیت نصب برروی دیوار و سقف بهره‌مند است.

علاوه بر تمامی این‌ها با استفاده از سینی ثابت، ریل‌ها و دیگر راه‌حل‌ها می‌توان دستگاه‌های بدون قابلیت نصب رک را در این قبیل از محفظه‌ها نگهداری نمود.

عمق این قبیل از رک‌ها از چهل و پنج سانتی‌متر الی هشتاد سانتی‌متر متغییر خواهد بود و حائز اهمیت‌ترین رک‌ها، رک شش واحدی، نه، دوازده، هجده، بیست و پنج، بیست و هشت نیز سی و شش نهایتاً چهل و دو واحدی می‌باشد.

نتیجه گیری:

ما در این مطلب از خود شما را با انواعِ گوناگون رک‌ها چون رک دیواری، رک ایستاده نیز بیرونی آشنا ساختیم. سعی کردیم بگوییم تجهیزات الزامی شبکه برای سازمان‌ها به چه حالت است.

سعی نمودیم به شما بگوییم که ویژگی و کاربرد هریک در چه‌ها خلاصه می‌شود. امیدواریم شما با کسب آگاهی‌های لازم بتوانید مناسب‌ترین نوعِ رک را برای خود انتخاب بنمایید.

شما می‌توانید در صورت بروز برخی از مشکلات و پرسش در ارتباط با پیاده‌سازی و پشتیبانی شبکه، با متخصصان ما در آماد سیستم تماس حاصل فرمایید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574