مزایای استفاده از رک سرور چیست؟

خانه    بلاگ      مزایای استفاده از رک سرور چیست؟
مزایای استفاده از رک سرور چیست؟

مزایای استفاده از رک سرور چیست؟

رک سرور را می‌ توانیم یکی از مهم‌ ترین موارد سخت افزاری در فناوری اطلاعات معرفی کنیم، که این امکان را در اختیار افراد قرار می‌ دهد، که چند عدد سرور را در یک ساختار رک به منظور صرفه‌ جویی در فضا ذخیره کنند.

ماژول‌ های سرور درون شکاف‌ هایی به نام bay ذخیره شده، که در بیشتر موارد قادر هستند بین یک تا ۸ واحد سرور را درون خود نگهداری کنند.

در نظر داشته باشید مزایای استفاده از رک سرور بسیار فراوانند و به همین دلیل امروز شاهد افزایش استفاده از آن ها هستیم. اگر می‌ خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید بهتر است تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

معرفی رک سرور به زبان ساده

قبل از اینکه بخواهیم، در مورد مزایای استفاده از رک سرور صحبت کنیم، بهتر است بدانید اصلاً این تجهیزات چیست؟ به زبان ساده می‌ توانیم بگوییم رک اتاقکی افقی با عمودی است، که از آن برای نگهداری سرورهای اختصاصی استفاده می‌ شود و این تجهیزات جهت نصب در چهارچوبی به نام رک طراحی شده‌اند.

اتاق‌ های سرور رک شامل چند قفسه هستند، که هر کدام دارای چندین شکاف نصب به نام bay بوده و از هر کدام برای نگهداری یک واحد سخت افزاری استفاده می‌ کنند.

این واحدها با پیچ در جای خود محکم شده و هر کدام در قسمت به خصوصی نگهداری می‌ شوند. به عبارتی می‌ توانیم بگوییم رک سرورها یکی از بهترین راه‌ ها جهت پردازش و ذخیره کارآمد داده‌ ها هستند، که وجود آنها برای عملیات تجاری اهمیت دارد.

مهم‌ ترین مزیت های استفاده از رک سرور

در این قسمت قصد داریم برای شما در مورد مزایای استفاده از رک سرور صحبت کنیم؛ مهم‌ ترین و اصلی‌ ترین مزایای آن ها عبارت است از:

 

مهم‌ ترین مزیت های استفاده از رک سرور

1. باعث ایجاد توسعه می شود.

مهمترین مزیت استفاده، از رک سرور را می‌ توانیم امکان ایجاد توسعه معرفی کنیم. ارتقا یا افزودن سرورهای بیشتر کاری آسان است، در صورتی که عملیات مورد نظر گسترش پیدا کند، این موضوع سبب به وجود آمدن فضای زیاد جهت اضافه کردن چند سرور می‌ شود. این موضوع می‌ تواند باعث شود کسب و کار شما گسترش پیدا کرده و البته انجام بسیاری از کارها را نیز راحت‌ تر می‌ کند.

2. سبب امنیت فیزیکی می‌ شود.

یکی دیگر از مزایای استفاده از رک سرور را می‌ توانیم افزایش امنیت فیزیکی معرفی کنیم. سازمان‌ ها می‌ توانند اقدام به انجام یک سری کارهای امنیتی مهم برای حفظ داده و سرورهای خود کنند. اگر مشکلات و حادثه‌ ای در رک سرور ایجاد شود، این سازمان‌ ها شانس بیشتری جهت جبران خسارات مختلف توسط بیمه ریسک سایبری دارند.

توجه داشته باشید، در حال حاضر استفاده از رک سرور نقش مهمی در افزایش ایمنی داشته و می‌ تواند از ایجاد مشکلات مختلف مانند افزایش هزینه‌ ها یا سرقت اطلاعات مهم تا حد زیادی جلوگیری کند.

3. آسان کردن نگهداری و تعمیر

معمولاً اضافه یا حذف کردن سرورهای رک کاری آسان است و معمولاً تکنسین‌ ها به راحتی می‌ توانند سرور را در امتداد ریل بچرخانند. به دلیل اینکه همه سرورها قادر هستند، به صورت افقی در رک قرار بگیرند، در نتیجه فضای بسیار کمی را نیز اشغال می‌ کنند.

معمولاً رک سرور به راحتی تعمیر شده و نگهداری آن نیز کاری راحت است، به همین دلیل بیشتر افراد ترجیح می‌ دهند اقدام به خرید و استفاده از آن ها کنند.

4. از آلودگی صوتی جلوگیری می‌ کند.

یکی دیگر از مهم‌ ترین مزایای استفاده از رک سرور را می‌ توانیم کاهش آلودگی صوتی معرفی کنیم. علاوه بر اینکه این رک ها سبب صرفه‌ جویی در زمان و هزینه‌ ها می‌ شوند، بلکه نقش مهمی نیز در کاهش آلودگی صوتی دارند.

توجه داشته باشید کابینت‌ های سرور به جز آن هایی که هنوز مونتاژ نشده‌اند، به صورت آماده تحویل داده شده و این موضوع نصب و استفاده از آن ها را راحت‌ تر می‌ کند. این تجهیزات از سر و صدای کمی برخوردار بوده و بر خلاف تجهیزات قدیمی تاثیر منفی روی آلودگی صوتی محیط ندارد.

5. باعث استفاده بهینه از فضا می‌ شود.

از دیگر مزایای استفاده از رک سرور می‌ توانیم، به اشغال فضای کم اشاره کنیم. به عبارتی این رک ها بدون اینکه فضای قابل توجهی را اشغال کنند، اقدام به پردازش بسیار بالایی از اطلاعات می‌ کنند.

در حال حاضر در کنار اینکه این تجهیزات ایمنی بالایی داشته و مصرف برق را نیز کاهش می‌ دهند، فضای ناچیزی را هم اشغال کرده و این گزینه می‌ تواند برای مکان‌ هایی که از فضای کمی برخوردار هستند گزینه خوبی باشد.

مشاهده محصولات

6. نقش مهمی در مرتب و منظم به نظر رسیدن اتاق سرور دارند.

برخی از افراد معتقدند اصلی‌ ترین مزایای استفاده از رک سرور مرتب و منظم بودن آن ها است، به طوری که افراد می‌ توانند، به آسانی به قسمت‌ های مختلف شبکه و سرور دسترسی پیدا کنند.

در صورتی که تاکنون وارد اتاق سرور شده باشید، یا تصاویر آن را مشاهده کرده باشید، حتماً متوجه شده‌اید، که این اتاق‌ ها بسیار منظم هستند، که این گزینه به دلیل شکل ظاهری رک است و باعث جلوگیری از هرج و مرج و شلوغ به نظر رسیدن اتاق‌ های سرور می‌ شود.

 

نقش مهمی در مرتب و منظم به نظر رسیدن اتاق سرور دارند.

7. باعث عملکرد بهتر سرور می‌ شود.

رک ها به گونه ای هستند، که از برخورد کابل های شبکه یا دیگر تجهیزات سرور به یکدیگر خودداری کرده و به دلیل داشتن فضای زیاد باعث بهتر شدن عملکرد سرور می‌ شود. در نتیجه همین موضوع سبب بهبود عملکرد سرورها شده و کارایی آن ها را افزایش می‌ دهد.

 

سخن پایانی

در این مقاله برای شما در مورد مزایای استفاده از رک سرور صحبت کرده و اهمیت استفاده از این تجهیزات را بازگو کردیم. در صورتی که نیاز به خرید انواع رک با ابعاد و اندازه‌ ها و نمونه‌ های مختلف دارید، می‌ توانید، این محصول را از فروشگاه اینترنتی آماد سیستم سفارش دهید.

مجموعه ما اقدام به ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می‌ کند. همچنین گروه تولیدی آماده سیستم قبل از فروش محصولات مشاوره تخصصی در اختیار شما قرار می‌ دهد، تا بتوانید بهترین تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری کنید.

در صورتی که می‌ خواهید بهترین نوع رک ایستاده و دیگر رک سرورهای ضروری را خریداری کنید، مجموعه ما آماده خدمت رسانی به شما است.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574