بهترین کابل شبکه برای فواصل دور

خانه    بلاگ      بهترین کابل شبکه برای فواصل دور
بهترین کابل شبکه برای فواصل دور

بهترین کابل شبکه برای فواصل دور چه ویژگی هایی دارد ؟ کابل های شبکه ، به عنوان یک بخش مهم از تجهیزات پسیو شناخته می شوند . این کابل ها به وسیله ، یک مجموع از سیم ها ساخته شده اند .

متریالی که به شکل معمول برای ساخت این نوع کابل ها ، استفاده می شود شیشه و مس می باشد . ساختار این کابل ها از طراحی رسانه ای برخوردار است ، که جریان داده ها را ساده تر می کند . این کابل ها در شبکه های اطلاعاتی استفاده می شوند ، از یک دستگاه به دستگاه دیگر منتقل می شوند. در ادامه به بررسی برخی از این قابلیت ها می پردازیم .

بخوانید: معرفی انواع کابل شبکه

مزایای استفاده از بهترین کابل شبکه برای فواصل دور

در چند وقت اخیر تجهیزات شبکه ، دارای یک روند صعودی در زمینه قیمت بوده اند . بنابراین در انتخاب بهترین کابل شبکه برای فواصل دور ، باید نهایت دقت خود را به کار ببندید .

استفاده از کابل های شبکه مرغوب موجب می شود ، که انتقال داده ها سریع و بدون اختلال دیتا انجام بگیرد . این امر موجب کاهش هزینه های اضافه و تحمیلی در شبکه ها می باشد . استفاده از کابل های شبکه مزایایی را به دنبال دارد که در ادامه به برخی از این مزیت ها اشاره خواهیم کرد .

مزایای استفاده از بهترین کابل شبکه برای فواصل دور

سرعت و پهنای باند بیشتر

یکی از مزیت های استفاده از بهترین کابل شبکه برای فواصل دور ، امکان افزایش انتقال داده ها از سیستم های وایرلس می باشد . کاربران می توانند با استفاده از این کابل ها در کنار سادگی ، بدون هیچ اختلالی داده هایی با حجم عظیم را انتقال دهد . البته در هنگام انتخاب باید به رده بندی و دسته بندی کابل های شبکه انتخابی دقت کنند .

تاخیر و نویز کمتر

برای تشخیص معیار تاخیر در شبکه ، از میزان مدت زمانی که انتقال داده بین دو دستگاه انجام می شود استفاده می کنند . انتخاب بهترین کابل شبکه برای فواصل دور ، باعث می شود انتقال داده در مدت زمان کمی انجام بگیرد ، نرخ معیار را به میزان زیادی کاهش می دهد . با استفاده از این نوع کابل ها انتقال داده ها در فاصله های دور ، با کمترین اختلال مغناطیسی و بدون نویز امکان پذیر خواهد بود .

در ساختار کابل های شبکه مخصوص از سیستمی استفاده شده ، که لایه هایی را به صورت فویل و شیلد در خود دارند . وجود این ساختار موجب می شود ، از بروز نویز و اختلالات الکترومغناطیسی جلوگیری کند .

تولید کابل های شبکه اغلب با هر دو لایه انجام می گیرد ، اما یکی از مواردی که ، باعث کاهش نویز در شبکه می شود به کارگیری سیستم های محافظتی نظیر داکت است .

بیشتر بخوانید: رک لابراتواری

لیست بهترین کابل‌ شبکه برای فواصل دور

برای انتخاب کابل شبکه در فواصل دور باید معیارهایی ، را مورد توجه قرار دهید . این معیار ها شامل مشخصات و ویژگی های خاصی هستند . افراد باید نسبت به ویژگی های شبکه خود آگاهی داشته باشند ، تا بتوانند بهترین گزینه را انتخاب کنند .

در هنگام خرید بهترین کابل شبکه برای فواصل دور ، لازم است نوع ساختار کابل را از لحاظ برخورداری ، از جنس مغزی ، فویل ، شیلد ، طول استاندارد کابل و …. را بر اساس شرایط اختصاصی در هر شبکه ، مورد بررسی قرار دهند .

 

لیست بهترین کابل‌ شبکه برای فواصل دور

بهترین کابل شبکه برای فواصل دور چه ویژگی هایی دارد ؟

کابل های شبکه برای فواصل دور ، باید برای عملکرد صحیح از ویژگی های خاصی برخوردار باشند . برخی از این ویژگی ها را در زیر به شکل کوتاه مورد بررسی قرار داده ایم .

  • مغزی کابل

در هنگام خرید بهترین کابل های شبکه برای فواصل دور ، باید به قطر و جنس مغزی این تجهیزات دقت کنید ، به این دلیل که بر روی مسافت طولانی تاثیر زیادی دارند . در کل دو نوع مغزی برای این کابل ها وجود دارد ، که با عنوان کابل های CCA و CCC شناخته می شوند .

هر کدام از این نوع کابل ها ویژگی خاص خودشان را دارند . درباره ی قطر مغزی در این نوع کابل ها ، هر اندازه مغزی ها از قطر کمتری برخوردار باشند ، امکان دارد در فواصل دور بیشتر در معرض اسیب باشد .

  • روکش کابل

در ارتباط با روکش بهترین کابل شبکه برای فواصل دور ، اتفاق نظر و استاندارد خاصی وجود ندارد . این نوع کابل ها در سه دسته PE ، PVC و LSZH قرار گرفته اند ، هر کدام از این روکش ها از ویژگی های خاص خود برخوردار هستند .

نکته مهم برای انتخاب روکش های مناسب کابل های فواصل دور ، باید بگوییم روکش های PVC و LSZH از لحاظ کیفیت هر دو در یک سطح هستند .

اما روکش های PE ، از کیفیت و مقاومت بالاتری برخوردار هستند . از این رو انتخاب این نوع روکش برای کابل های با فواصل دور ، هوشمندانه تر است .

  • شیلد کابل

کابل های فواصل دور باید از شیلد برخوردار باشند . منظور از شیلد در این کابل ها ، لایه هایی هستند که به صورت محافظتی در پیرامون زوج سیم های کابل قرار گرفته اند .

وجود این لایه های محافظتی در بهترین کابل شبکه برای فواصل دور باعث می شود ، از آسیب های الکترومغناطیسی و فیزیکی نظیر نویز جلوگیری شود .

وجود شیلد در بهترین کابل شبکه برای فواصل دور ، باعث می شود لایه حفاظتی بیشتری برای کابل ایجاد شود .

برای اطمینان بیشتر می توانید ، کابل های SFTP را انتخاب کنید . این نوع کابل دارای یک لایه فویل اضافه نیز می باشد .

  • کتگوری کابل

برخلاف تصور افراد نمی توانید کابل را ، از روی کتگوری انتخاب نمایید . برخی افراد فکر می کنند ، کافیست یک کابل رده بالا خریداری کنند ، تا در فواصل دور آن ها را ساپورت کند .

کابل ها دارای پارامترهایی هستند ، که از آن ها تحت عنوان طول استاندارد کابل یاد می شود . این استاندارد برای هر رده کابل ، یک فاصله مشخص را تعریف می کند .

بهترین کابل شبکه برای فواصل دور چه ویژگی هایی دارد ؟

سخن پایانی

یکی از مواردی که ، برای در انتخاب بهترین کابل شبکه برای فواصل دور مهم است ، انتخاب برند مناسب می باشد . گروه آماد سیستم به عنوان یکی از تولید کنندگان تجهیزات پسیو انواع مختلف کابل های شبکه را با کیفیت بالا ، بر اساس متد های روز دنیا تولید می کند .

بخوانید: آشنایی با رک اوت دور

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574