آشنایی با طراحی رک دیواری

خانه    بلاگ      آشنایی با طراحی رک دیواری
طراحی رک دیواری

رک دیواری به عنوان محصولی فوق العاده کارا تا حد زیادی در بازار مصرف به فروش می‌رسد. با وجود یکی بودن رک‌ها به دلیل یک سری جزئیات که در طراحی رک دیواری شاهد آن هستیم، میان عملکرد و کاربرد آن‌ها تفاوت ایجاد می‌شود.

رک یکی از بهترین تجهیزاتی است، که تاکنون جهت تفکیک و نظم دهندگی تجهیزات سیسکو ساخته شده است.

جهت ارتباط با کارشتاسان فروش می توانید از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید

رک دارای مدل و طرح‌های مختلفی بوده که هر کدام دارای کارایی‌های مشخصی هستند، رک دیواری، رک بیرونی، رک ایستاده و …. همگی در گروه رک شبکه قرار دارند.

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با طراحی رک دیواری صحبت کنیم، اگر شما نیز به دنبال اطلاعاتی مفید در خصوص این محصول با ما همراه شوید.

رک دیواری و طراحی خاص آن

طراحی رک دیواری مختص این محصول است و آپشن‌هایی که از آنان یاد خواهیم کرد، همگی متعلق به این مدل خاص هستند. قطعا با محصول رک و انواع آن به خوبی آشنا هستید، اما بیایید یکبار دیگر به صورت کوتاه آن را مورد تعریف قرار دهیم.

رک شبکه در واقع یک نگهدارنده مهم است که تجهیزات سیسکو مثل؛ سوئیچ، سرور، کابل، سیستم و …. برای آن که بتوانتد عملکرد خوبی از خود نشان بدهند و بتوان با وجود آن‌ها شاهد یک سیستم شبکه قدرتمند باشیم، لازم بوده تا در یک محفظه خاص قرار بگیرند.

این محفظه رک نام دارد، رک شبکه یک تجهیز است که تجهیزات سیسکو را در دل خود جای می‌دهد. رک دیواری زیر مجموعه رک شبکه قرار گرفته و کاملا منحصر به فرد و درجه یک است.

طراحی رک دیواری چندان پیچیده و عجیب و غریب نیست، اما جزئیات بسیاری در آن با نظم و هماهنگی رعایت شده است. رک دیواری دقیقا شبیه به یک دستگاه ماکروفر و یا آون توستر است، که شما از دیدن آن چندان تعجب نخواهید کرد.

آشنایی با طراحی انواع رک دیواری

شکل ظاهری رک دیواری با دستگاه مایکروویو دقیقا یکی است، گویا مسئول طراحی رک دیواری و مایکروویو دقیقا یکی بوده است. این دستگاه یک مکعب مستطیل فلزی است که عرض، ارتفاع و طول آن اختلاف چندان بسیار زیادی ندارند.

این محصول بیشتر شبیه مکعب مربع است.یک درب شیشه‌ای سکوریت دقیقا برای آن طراحی شده است، این درب مانند یک در معمولی باز و بسته نمی‌شود، در مدل‌های مختلف رک دیواری از طراحی خاصی استفاده شده است، که شاهد عملکرد بهتر لولا درب هستیم.

دور تا دور این محصول فلزی است  امکان جداسازی صفحات فلزی برای رک دیواری وجود دارد، در طراحی رک دیواری ابتدا چهارچوب مکعب طراحی شده است و سپس وجه‌های مختلف مکعب روی آن سوار می‌شود.

این موضوع فرآیند نصب، جابه جایی و تعمیر رک دیواری را آسان کرده است.

اهمیت متریال در طراحی رک دیواری

همان طور که می‌دانیم رک دیواری روی دیوار قرار خواهد گرفت، به همین دلیل نباید وزن بالایی داشته باشد، چرا که امکان سقوط آن تشدید می‌یابد. وزن بدنه رک دیواری با وزن تجهیزات موجود در آن جمع خواهد شد.

وزن قطعات در طراحی رک دیواری یک فاکتور مستقل است، به همین دلیل برای جلوگیری از افزایش وزن مدار سیسکو بایستی وزن این محصول تا حد زیادی کاهش یابد.

از این رو متریال بکار رفته شده در ساخت رک دیواری اهمیت بیشتری دارد، متریالی که در کنار سبک وزن بودن و حداقل جرم، دارای مقاومت بسیار زیادی باشد و در ترکیب متریال آن رابطه معکوسی میان وزن و مقاومت وجود داشته باشد.

به همین دلیل وزن محصول فوق العاده مهم است و تنها تعداد محدودی از برند‌های رک شبکه در بازار قادر به ساخت رک دیواری درجه یک هستند. دقیقا چنین اهمیتی برای درب شیشه‌ای رک دیواری وجود دارد.

هر شیشه و هر نوع سکوریتی قابل استفاده در رک دیواری نخواهد بود. درب سکوریت نیز به فرمول ترکیب خاصی نیاز دارد و متریال یک فاکتور بسیار مهم در طراحی رک دیواری است.

طراحی داخلی رک دیواری

طراحی رک دیواری دارای ابعاد مختلفی است، درواقع طراحی این محصول به گروه زیر تقسیم می‌شود؛

  • طراحی داخلی رک دیواری
  • طراحی بدنه رک دیواری
  • طراحی درب رک دیواری
  • طراحی و ترکیب متریال بکار رفته در رک دیواری

انواع و اقسام تجهیزات سیسکو درون رک قرار خواهد گرفت، اگر طراحی داخلی رک دیواری به صورت اصولی و حرفه‌ای انجام نشده باشد، امکان نصب و جایگیری تجهیزات درون آن وجود ندارد.

به همین دلیل سازندگان این محصول از افرادی حرفه‌ای برای طراحی داخلی استفاده می‌کنند. یک استاندارد مخصوص برای طراحی داخلی رک دیواری وجود داشته که یونیت و عمق رک دیواری بر اساس آن‌ها ساخته می‌شود و خارج از این محدوده نمی باشد.‌

اگر کوچکترین خطایی در این سایز‌ها دیده شود،  طراحی رک دیواری با شکست مواجه خواهد شد. علاوه بر آن صفحه، سینی و طبقات موجود در رک دیواری فارغ از این استاندارد نیست.

آشنایی با طراحی رک دیواری

در صورت بروز مشکل نمی‌توان قطعه‌ای را درون رک دیواری قرار داد و مدار سیسکو ناقص می‌شود. با توجه به این که رک دیواری روی دیوار قرار می‌گیرد، بایستی یک سری شیار مخصوص جهت نصب رک دیواری در طراحی داخلی و بدنه دیده شود. نصب رک دیواری باید مستقیما در دیوار صورت بگیرد تا از استحکام آن اطمینان حاصل شود.

آپشن‌های طراحی رک دیواری

در اثر طراحی رک دیواری  به صورت خاص و منحصر به فرد شاهد تنوع این محصول در بازار هستیم، که در ادامه چند نمونه از آن‌ها ذکر خواهند شد؛

  • رک دیواری تاشو
  • رک دیواری دوربين دار
  • رک دی وی آر
  • رک آماد دیواری
  • رک آلفا
  • رک اچ پی ایران
  • رک دیواری الگونت

با توجه به تنوعی که در رک دیواری دیده می‌شود، قیمت این محصولات بر اساس آپشن‌هایی که دارند، بسیار متغییر هستند، به عنوان مثال رک دیواری دوربین دار گران‌تر از رک‌های ساده است.

همچین این طراحی رک دیواری باعث شده تا بتوانیم شاهد عملکرد بهتر این سیستم باشیم.  برای خرید این محصولات حرفه‌ای و درجه یک بایستی به سراغ مجموعه‌ای بروید که تمام این‌ مدل‌ها را به صورت اورجینال و درجه یک به بازار مصرف ارائه کند و سلامت صنعت برایش اهمیت بسیار داشته باشد.

به دلیل نمونه‌های تقلبی از رک دیواری موجود در بازار متاسفانه نمی‌توان به هر مدل و برندی اعتماد کرد. برای برطرف کردن این مشکل ، ارائه دهنده رک دیواری اهمیت بسیار زیادی دارد.

کلام آخر

در این مقاله روی صحبت‌مان طراحی رک دیواری بوده است،. رک دیواری یک تفاوت عمده با دیگر رک‌های موجود در بازار دارد، این محصول روی دیوار قرار گرفته و نمی‌توان حجم زیادی از تجهیزات سیسکو را درون آن قرار داد.

این محصول بایستی با استفاده از متریال خاصی ساخته شود، به نحوی که وزن آن بالا نرود و امکان سقوط از آن سلب کرد، برای همین موضوع نیاز به یک طراحی رک دیواری خواهیم داشت.

خوشبختانه این محصول بسیار کاربردی است و در برندها و مارک‌های با کیفیت نیز به بازار ارائه شده است. البته یافتن یک برند درجه یک کار ساده‌ای نیست، که باید به دنبال یک فروشگاه  کاربلد و متخصص از پس آن بر خواهد آمد.

مجموعه بزرگ آماد سیستم دقیقا همان چیزی است، که شما به دنبال آن هستید. در این مجموعه تنها محصولات اصل، اورجینال و کاملا با کیفیت یافت می‌شود. علاوه بر آن خدمات قبل از خرید محصول و پشتیبانی تمام عیار از خریداران به بهترین نحو ممکن انجام خواهد شد.

تنها کافی است که به این مجموعه مراجعه کنید و محصول دلخواه خود را با کیفیتی درخور از ایشان خریداری کنید، از خدمات فوق العاده آماد سیستم شگفت زده خواهید شد.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574