آشنایی با رک ، ساب رک و دیگر متعلقات آن

خانه    بلاگ      آشنایی با رک ، ساب رک و دیگر متعلقات آن

آشنایی با رک ، ساب رک و دیگر متعلقات آن یکی از مهم ترین مباحث در حوزه شبکه کامپیوتری می باشد . با افزایش استفاده از شبکه در سازمان ها و ادارت ، استفاده از این محصولات نیز افزایش یافته است . با آشنایی کامل با این محصولات می توان بیشترین بهره ممکن را از آن ها برد .

همانطور که می دانید قیمت تجهیزات شبکه نسبتا بالا است و سازمان ها و ادارات سعی دارند با محافظت و نگهداری مناسب از این تجهیزات ، هزینه های تعویض و نگهداری از این تجهیزات را به حداقل برسانند . رک و ساب رک محصولاتی هستند که در این امر بسیار کاربرد دارند .

 

آشنایی با رک ، ساب رک و دیگر متعلقات آن-وب سایت آماد سیستم

رک چیست ؟

برای آشنایی با رک ، ساب رک و دیگر متعلقات آن باید با هر یک از این محصولات به صورت جداگانه آشنا شویم . رک محفظه ای است فلزی که برای نظم بخشیدن و محافظت از تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار می گیرد . این محفظه ی فلزی غالبا در رنگ سیاه تولید شده و بسیار مستحکم است .

سازمان های مختلف با توجه به نیاز شبکه خود ، به رک های متفاوتی با ویژگی های خاصی نیازمند هستند و همین امر باعث تولید رک های متنوعی شده است ؛ مانند رک ایستاده ، رک دیواری و … که هر کدام کاربرد ها و ویژگی های خاصی دارند .

تعریف ساب رک

در ادامه آشنایی با رک ، ساب رک و دیگر متعلقات آن ، به معرفی ساب رک می پردازیم . در رک ها ممکن است چندین رک کوچک تر وجود داشته باشد ، که به آن ها ساب رک می گویند . غالبا از ساب رک ها در سیستم های کنترلی و یا سیستم های کنترل از راه دور استفاده می شود .

در مجموعه های کوچک که دارای هدف خاص و مشخصی هستند ، می توان از ساب رک استفاده کرد . این محصول با قرار گیری در رک می تواند علاوه بر استحکام بیشتر ، در صورت لزوم به راحتی از رک خارج شده ، تعویض و یا ارتقا يابد .

متعلقات رک و ساب رک

در ادامه آشنایی با رک ، ساب رک و دیگر متعلقات آن ، به اجزا این محصولات و آشنایی با این قطعات می پردازیم . این قطعات با توجه به نیاز شبکه باید در درون رک و یا ساب رک قرار گیرد . گاهی این تجهیزات با توجه به نیاز شبکه افزایش یافته و یا کاهش می يابد .

  • فن : یکی ازمهم ترین اجزا رک و ساب رک فن است . از فن برای خنک نگه داشتن دمای داخل این محفظه ها استفاده می شود . این قطعه معمولا در بالا و یا پایین رک تعبیه شده و حداکثر از چهار فن می توان در یک رک استفاده کرد .

با جلوگیری از گرم شدن بیش از حد دمای تجهیزات شبکه کامپیوتری می توان علاوه بر افزایش عمر مفید این تجهیزات ، میزان بهره وری آن ها را نیز افزایش داد . فن های قابل استفاده در رک انواع مختلفی دارند و سازمان ها باید مناسب ترین فن را برای رک شبکه خود تهیه کنند .

  • پاور ماژول : از رک ها فقط یک کابل برق خارج می شود و تمام تجهیزات شبکه برق مورد نیاز خود را از طریق پاور ماژول به دست می آورند . این قطعه با توجه به ابعاد رک به صورت افقی و یا عمودی داخل این محفظه قرار می گیرد . آشنایی با رک ، ساب رک و دیگر متعلقات آن بهترین راه برای انتخاب رک مناسب است .
  • سینی : در رک ها و ساب رک ها از دو نوع سینی متحرک و ثابت استفاده می شود . تجهیزات شبکه بر روی این سینی ها قرار می گیرند ، بنابراین در هنگام تهیه این سینی ها باید به وزن و انداره تجهیزات توجه فراوان کرد . سینی های ثابت برای تجهیزات سنگین مناسب تر هستند .

از سینی های متحرک غالبا برای کیبورد و موس استفاده می شود و همچنین برای تغییر اندازه ی قفسه ها نیز می توان از این نوع سینی استفاده کرد . سینی های متحرک برای نگه داری از تجهیزات کوچک و سبک شبکه مناسب هستند .

  • مانیتور : در ادامه مبحث آشنایی با رک ، ساب رک و دیگر متعلقات آن ، با مانیتور و کارکرد آن آشنا می شویم . ازاین قطعه برای ایجاد هماهنگی در میان اجزا داخل رک استفاده می شود . این قطعه در ابعاد مختلفی وجود دارد که بزرگترین سایز آن 17 اینچ است .
  • درب : غالب رک ها دارای درب هستند تا بتوان از دسترسی افراد غیر مجاز به تجهیزات داخل این محفظه جلوگیری کرد . در رک های متفاوت با توجه به تجهیزات شبکه و اطلاعات سرور ها از درب های مختلفی استفاده می شود .
  • قفل : در ادامه مبحث آشنایی با رک ، ساب رک و دیگر متعلقات آن به معرفی قفل می پردازیم .در اکثر رک ها از قفل استفاده می شود تا از تجهیزات و اطلاعات شبکه به خوبی محافظت کرد .
  • لایت پنل : از این قطعه برای مشاهده داخل رک و ساب رک استفاده می شود .

سازمان ها و ادارات قبل از اقدام به تهیه رک و ساب رک بهتر است ، ابتدا شبکه مورد نیاز خود را تهیه کنند و با توجه به تجهیزات شبکه خود اقدام به تهیه این محصولات نمایند . آشنایی با رک ، ساب رک و دیگر متعلقات آن می تواند در انتخاب رک و یا ساب رک مناسب بسیار موثر باشد .

آشنایی با رک ، ساب رک و دیگر متعلقات آن-وب سایت آماد سیستم

 

خرید و تهیه رک و ساب رک

همانطور که گفته شد انواع مختلفی از رک برای شبکه های کامپیوتری وجود دارد و برای تهیه این محصول باید تمام نیاز های شبکه و اندازه دقیق تجهیزات را دانست . با آشنایی با رک ، ساب رک و دیگر متعلقات آن می توان به راحتی به تهیه این محفظه ی مهم پرداخت .

شما برای تهیه این رک ها باید به کیفیت ساخت آن بسیار توجه کنید ، تا بتوانید بیشترین بهره را از این محفظه به دست آورید . مجموعه آماد سیستم با سال ها تجربه در ساخت و نصب رک های کامپیوتری آماده ارائه خدمات به تمام سازمان ها و ادارات می باشد .

قیمت رک و ساب رک

با آشنایی با رک ، ساب رک و دیگر متعلقات آن می توان بهترین و مناسب ترین محفظه را با متعلقات لازم برای شبکه تهیه کرد . هر ساله سازمان ها و ادارات بودجه مشخصی را برای تعمیر و تعویض تجهیزات شبکه خود در نظر می گیرند . این هزینه ها را می توان با استفاده از این محفظه ها به حداقل رساند .

قیمت این محصولات با توجه به ابعاد و متعلقات تعبیه شده در آن متفاوت است . شما می توانید برای آگاهی از قیمت دقیق این محصولات و تهیه محفظه مناسب با شبکه سازمان خود با کارشناسان و مشاوران مجموعه آماد سیستم تماس حاصل نمایید .

کلام پایانی

شبکه های کامپیوتری یکی از رایج ترین سیستم ها در سازمان ها و ادارات کوچک و بزرگ هستند . سازمان های مختلف با آشنایی با رک ، ساب رک و دیگر متعلقات آن و بهره بردن از ویژگی های آن ها سعی دارند ، با تهیه این محصولات ، شبکه ای پایدار و کارا داشته و بتوانند از تجهیزات گران قیمت شبکه خود محافظت کنند .

با پیشرفت سازمان نیاز آن ها به شبکه ای پیشرفته تر نیز افزایش می يابد و یکی ار بهترین راه ها برای تغییر و یا ارتقا تجهیزات بدون ایجاد اخلال در کارایی تمام اجزا شبکه ، استفاده از رک و ساب رک می باشد . این محفظه ها دستیابی به تجهیزات مورد نظر را بسیار آسان می کنند .

مجموعه آماد سیستم می تواند سازمان ها را در تهیه این محفظه های مهم یاری کرد و به آن ها را در مسیر آشنایی با رک ، ساب رک و دیگر متعلقات آن و چگونگی استفاده از این تجهیزات همراهی نماید . شما برای کسب اطلاعات کامل و دقیق در رابطه با این محصولات می توانید با این مجموعه در تماس باشید .

مقالات پیشنهادی

رک ایستاده

رک دیواری

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574