آشنایی و معرفی انواع رم شبکه های کامپیوتری

خانه    بلاگ      آشنایی و معرفی انواع رم شبکه های کامپیوتری

درباره معرفی انواع رم شبکه های کامپیوتری باید بگوییم ، که رم ها در رایانه به عنوان مشهورترین نوع حافظه شناخته می شوند . استفاده از این رم ها در ساختار کامپیوترها باعث شده ، که سیستم ها این قابلیت را داشته باشند که دادها و اطلاعات را به شکل تصادفی بر روی رم ثبت نمایند . در کنار ثبت این رم ها از قابلیت بازخوانی حافظه نیز برخوردار هستند .

رم ها به عنوان یک حافظه ی فرار شناخته می شوند . عملکرد حافظه رم به این شکل است یعنی ، تا هنگامی که سی پی یو اطلاعات ، داده ها و دستورالعمل هایی را که به آن ها احتیاج است را به شکل موقت نگه می دارند .

آشنایی و معرفی انواع رم شبکه های کامپیوتریوب سایت آماد سیستم

انواع رم شبکه های کامپیوتری چه عملکردی دارند

در ادامه معرفی انواع رم شبکه های کامپیوتری باید بگوییم ، که این قطعات به دو شکل مختلف طراحی شده است که هر کدام در نوع خود شاخصه های خاص خود را دارند .

  • SRAM یا رم استاتیک: این مدل از رم های شبکه از مدارهای متعددی ساخته شده است ، می توانند تا هنگامی که جریان برق وجود داشته باشد ، داده ها و اطلاعات مورد نیاز را حفظ نمایند . با توجه به این تفاسیر متوجه می شویم که این مدل از حافظه رایانه برای تغذیه ثابت به برق احتیاج دارد .

این نوع رم را اغلب در دسته رم های فرار قرار می دهند . معمولا مشاهده می شود که از رم SRAM برای طراحی و ایجاد حافظه کش به کار گرفته می شود .

  • رم DRAM یا حافظه داینامیک : درباره معرفی انواع رم شبکه های کامپیوتری داینامیک باید بگوییم که این مدل از حافظه کامپیوتر در یک مدت زمان کوتاه مانند میلی ثانیه حتی در شرایطی که به مخزن تغذیه اتصال دارد نیز اطلاعات ذخیره شده خود را از دست می دهد . DRAM

رم ها یا حافظه داینامیک در مقایسه با رم های استاتیک از قیمت پایین تری برخوردار هستند و عملکرد ضعیف تری را ارائه می دهند .

نحوه ذخیره اطلاعات باینری در رم های داینامیک به صورت بارهای الکتریکی انجام شده و در خازن ها ذخیره می گردد. با گذشت یک دوره ی زمانی اطلاعاتی که بر روی خازن ها ذخیره شده است از بین می روند .

با توجه به این موضوع خازن ها برای این ، که بتوانند اطلاعات را حفظ کنند باید به صورت دوره ای شارژ شوند. معمولا از تراشه های DRAM برای ساخت حافظه های سیستم استفاده می کنند.

معرفی 5 نوع حافظه DRAM

در ادامه معرفی انواع رم شبکه های کامپیوتری DRAM باید بگوییم ، که این مدل از رم ها به 5 دسته مختلف تقسیم می شوند ؛

  • حافظه ADRAM : این مدل از رم کامپیوتری دارای یک دستگاه زمانبندی حافظه است که ، که فرایند ذخیره سازی را به شکل نا همزمان کنترل می نماید .

وجود یک مدار کنترل کننده به صورت حافظه تخصصی ، باعث می شود که سیگنال های نظارت کننده ضروری برای کنترل کردن زمانبندی تولید شود . وظیفه ی سی پی یو در این شرایط این است ، که میزان تاخیر در پاسخگویی حافظه را در نظر بگیرد .

  • حافظه SDRAM : در معرفی انواع رم شبکه های کامپیوتری SDRAM باید بگوییم ، که این تراشه های حافظه دارای سرعتی است ، که به شکل کاملا مستقیم با سرعت سی پی یو هماهنگ شود . برای انجام این کار تراشه هایی ، که برای حافظه زمانی پیش بینی شده اند باید در سی پی یو آماده فعالیت باشند.
  • حافظه DDR SDRAM : این ورژن از رم ها عملکردی سریعتر در مقایسه با حافظه های SDRAM برخوردار هستند . نحوه ی اجرای عملیات این رم ها به این صورت است ، که در هر دو لبه ی سیگنال ساعت صورت می گیرد .

این در حالی است که یک حافظه SDRAM که از طراحی استانداردی برخوردار است ، عملیات خود را منطبق بر روی کناره افزایشی سیگنال ساعت اجرا می کند .

آشنایی و معرفی انواع رم شبکه های کامپیوتری-وب سایت آماد سیستم

معرفی انواع رم شبکه های کامپیوتری RDRAM

این نوع رم از سرعت انتقال بسیار زیادی در انتقال داده ها برخوردار می باشد . این فرایند به وسیله عبور از یک گذرگاه بسیار باریک رم در سی پی یو ایجاد می گردد .

این حافظه دارای رابط همزمان است ، که باعث ایجاد مکانیسم های افزایش سرعت های گوناگون می شوند. حافظه ی پنهانی ، که درون تراشه های DRAM وجود دارد ، باعث می شود زمانبندی در سیگنال ها تسریع گردد .

درباره معرفی انواع رم شبکه های کامپیوتری در این مدل باید بگوییم که CDRAM به عنوان یک رم خاص شناخته می شود. وجود رم DRAM به همراه رم کش ، که بر روی تراشه یا SRAM قرار گرفته است ، به شکل یک بافر کاملا سریع برای رم DRAM اصلی عمل خواهد کرد .

با توجه به توضیحاتی که در رابطه با انواع رم ها ارائه کردیم ، متوجه می شویم ، که در ساختار همه کامپیوترها و لپ تاپ ها از رم های SDRAM و DDR استفاده شده است .

جمع بندی

در ادامه بحث معرفی انواع رم شبکه های کامپیوتری ، باید به این نکته اشاره کنیم که وجود این قطعات در کامپیوترها بسیار حیاتی است . از این رو لازم است در زمان انتخاب سیستم های کامپیوتری و خرید آن ها نهایت دقت را داشته باشید .

فراموش نکنید ، که حافظه یا رم به عنوان یکی از قطعات و اجزای اصلی در سیستم های رایانه ای به شمار می روند ، که مهمترین وظیفه ی آن ها محافظت کردن موقت از داده ها و اطلاعات برنامه هایی است ، که در حال اجرا هستند .

معرفی انواع رم شبکه های کامپیوتری این موضوع را ثابت می کند ، که کاربران در صورتی که بخواهند به درک بهتری از مشخصات رایانه یا لپ تاپ خود دست پیدا کنند ، باید این اجزا را به خوبی شناسایی کنند ، در کل می توانیم بگوییم که بیشتر رم هایی ، که در بازار موجود هستند DDR SDRAM می باشند.

این نوع حافظه ها بر اساس فناوری و دانش روز ، سرعت ، حافظه ، ظرفیت ارتقاء یافته تری نسبت به نمونه های قبل دارند . بهتر است که رم ها مطابق با سیستم کامپیوتری شما باشند . در مجموعه آماد سیستم می توانید بهترین رم ها را پیدا کرده و خریداری نمایید .

مقالات پیشنهادی

رک دیواری

رک ایستاده

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574