ابعاد رک و شرایط فیزیکی اتاق سرور

خانه    بلاگ      ابعاد رک و شرایط فیزیکی اتاق سرور
ابعاد رک و شرایط فیزیکی اتاق سرور

ابعاد رک و شرایط فیزیکی اتاق سرور

در نظر گرفتن ابعاد رک و شرایط فیزیکی اتاق سرور جزء مهم ترین نکاتی است، که امروزه مورد مطالعه قرار می‌ گیرد. اتاق سرور یا دیتا سرور را می‌ توانیم مرکز اصلی شبکه‌ های کامپیوتری معرفی کنیم، که نیاز است تا به خوبی از آن ها نگهداری شود؛ با استفاده از رک های مناسب و استاندارد می‌ توان، به خوبی از سرورهای شرکت و سازمان محافظت کرد.

هنگام خرید یک رک مناسب نیاز است، تا به ابعاد آن بر اساس شرایط فیزیکی اتاق سرور توجه شود. در این قسمت برای شما در مورد ابعاد رک و شرایط فیزیک اتاق سرور صحبت می‌ کنیم، پس بهتر است، تا انتهای این بخش همراه ما باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

ابعاد رک؛ مهم ترین موضوع هنگام خرید رک های شبکه

توجه به ابعاد رک و شرایط فیزیکی اتاق سرور از مهم ترین موضوعاتی است، که در زمان خرید تجهیزات، باید آن را در اولویت قرار دهید. در حال حاضر رک ها در ابعاد و اندازه‌ های مختلفی تولید شده و نیاز است، تا شما بر اساس نوع و اندازه تجهیزات و شغل و حرفه خود محصولی با اندازه مناسب خریداری کنید.

در نظر داشته باشید مراقبت از سرورهای هر شرکت و سازمان و پیشگیری از ایجاد مشکلات و آسیب‌ های مختلف فیزیکی، از مهم‌ ترین موضوعاتی هستند، که همه مدیران و مهندسان IT باید به حال توجه داشته باشند.

به دلیل اینکه یک شبکه کامپیوتری وظیفه ایجاد و برقراری ارتباط و انجام امور اداری و امنیت را دارد، در نتیجه باید در مکان‌ های مختلف از یک رک مناسب با اندازه ایده‌ آل استفاده شود.

ابعاد رک شامل عرض، طول و ارتفاع است، همچنین در کنار توجه به ابعاد رک و شرایط فیزیکی اتاق سرور، در نظر گرفتن وزن رک نیز به منظور جابجایی راحت‌ تر مهم است.

 

هنگام خرید رک مناسب به عمق آن توجه کنید.

هنگامی که صحبت از ابعاد رک و شرایط فیزیکی اتاق سرور می‌ شود نیاز است، تا به عمق رک توجه شود. به طور کلی عمق رک ها جزء مهم‌ ترین ابعاد آن هستند و به همین دلیل همه خریداران باید به آن توجه ویژه‌ای کنند.

توصیه ما به شما این است، که همواره عمق رک را بر اساس ابعاد و اندازه دستگاهی که بزرگتر است و می‌ خواهید، در رک قرار دهید، انتخاب کنید. مثلاً اگر عمق و اندازه بزرگترین دستگاه 80 سانتی متر است، در نتیجه بهتر است رکی را انتخاب کنید، که حداقل عمق آن 100 سانتی متر باشد.

این کار باعث می‌ شود، تا به تجهیزات مختلف فشار وارد نشده و هر کدام از دستگاه‌ ها و قطعات بتوانند بدون مشکل در رک قرار بگیرند. پس قبل از خرید رک به خوبی در مورد تجهیزاتی که قرار است درون آن قرار دهید، تحقیق کرده و سپس دستگاهی با عمق مناسب و استاندارد خریداری کنید.

در نظر گرفتن ابعاد رک و شرایط فیزیکی اتاق سرور می‌ تواند، به استفاده مطمئن و بدون مشکل از این دستگاه‌ ها به شما کمک زیادی کند.

هنگام خرید رک مناسب به عمق آن توجه کنید.

هنگام خرید رک مناسب به عمق آن توجه کنید.

هنگام خرید رک حتماً ارتفاع آن را در نظر بگیرید.

دومین نکته‌ ای که هنگام خرید رک در مورد ابعاد آن اهمیت دارد، توجه به ارتفاع این تجهیزات است. برای اینکه رکی که خریداری می‌ کنید ارتفاع مناسبی داشته باشد، در ابتدا ارتفاع اتاق سرور را اندازه‌ گیری کرده و سپس این دستگاه را متناسب با ارتفاع اتاق سرور خریداری کنید.

توجه داشته باشید گاهی مواقع اتاق سرور اندازه کوچک داشته و خرید یک رک که ارتفاع آن زیاد است، می‌ تواند مشکلات فراوانی به وجود آورده و سبب ایجاد محدودیت و عدم جا شدن رک در اتاق می‌ شود.

اما به هر حال اگر ارتفاع اتاق رک زیاد است بهتر است، این وسیله را با ارتفاع بالاتر خریداری کنید، تا در آینده بتوانید تجهیزات شبکه بیشتری به آن اضافه کرده و نیاز به تعویض رک نداشته باشید. پس همانطور که اطلاع پیدا کردید، توجه به ارتفاع در مورد ابعاد رک و شرایط فیزیکی اتاق سرور نیز مهم است و شما باید ابعاد این محصول را نیز حتماً در نظر بگیرید.

مشاهده محصولات

هنگام خرید و سفارش رک به عرض آن نیز دقت کنید.

توجه به عرض رک نیز در مورد ابعاد رک و شرایط فیزیکی اتاق سرور مهم است. معمولاً رک ها را با دو عرض 60 و 80 سانت ساخته و در اختیار مشتری قرار می‌ دهند.

رک های دارای عرض 60 سانت بیشتر مورد استفاده قرار می‌ گیرند. قصد خرید رک را دارید، در ابتدا باید به اندازه و میزان تجهیزات مورد نظر خود توجه کرده و بعد به مواردی مانند ابعاد و اندازه و چهارچوب درب اتاق توجه کنید.

البته رک های 60 و 80 سانتی به راحتی از تمام درب‌ ها عبور می‌ کنند، با این حال بهتر است حتماً عرض درب را نیز در نظر بگیرید. همچنین در صورتی که دارای تجهیزاتی عریض و با اندازه بزرگ هستید بهتر است رک های 80 سانتی را خریداری کنید.

در حال حاضر برای تجهیزاتی که تعداد زیادی کابل و سیم دارند و حجم کابل‌ ها در آن ها زیاد است، معمولاً از رک هایی با عرض 80 سانت استفاده می‌ شود.

شرایط فیزیکی اتاق سرور چگونه باید باشد؟

یکی دیگر از موضوعات مهمی که در مورد ابعاد رک و شرایط فیزیکی اتاق سرور همواره اهمیت دارد، بررسی شرایط فیزیکی اتاق‌ های سرور است؛ از مهم‌ ترین و اصلی‌ ترین شرایط این اتاق‌ ها می‌ توانیم به

  • عایق بودن سقف، درها و دیوارها
  • داشتن کفپوش‌ های مناسب
  • داشتن ارتفاع و درهای پهن
  • نداشتن هیچ گونه پنجره‌ای به جهت تامین امنیت اتاق سرور
  • قرار داشتن اتاق در یک مکان مناسب
  • و….

اشاره کنیم. اگر به همه عوامل و نکات در مورد ابعاد رک و شرایط فیزیکی اتاق سرور توجه کنید، می‌ توانید تمام تجهیزات و لوازم ضروری را در رک ها قرار دهید.

 

شرایط فیزیکی اتاق سرور چگونه باید باشد؟

سخن پایانی

در این مقاله برای شما در مورد اهمیت در نظر گرفتن ابعاد رک و شرایط فیزیکی اتاق سرور صحبت کردیم. همواره خرید بهترین رک برای بسیاری از افراد دغدغه بزرگی به حساب می‌ آید.

در صورتی که می‌خواهید بهترین نوع رک از جمله رک دیواری، رک ایستاده، رک dvr، رک اوت اور و…. با کیفیت تضمینی خریداری کنید، می‌ توانید این تجهیزات را از گروه تولیدی آماد سیستم سفارش دهید.

مجموعه ما اقدام به فروش انواع رک ها با کیفیت و اصالت بالا می‌ کند، همچنین شما 7 روز فرصت بازگشت کالا را داشته و در صورتی که محصولات ما مشکلی داشت می‌ توانید آن را بازگردانید

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574