انواع متعلقات رک و کارایی آن ها

خانه    بلاگ      انواع متعلقات رک و کارایی آن ها
انواع متعلقات رک و کارایی آن ها

انواع متعلقات رک و کارایی آن ها

رک های شبکه به صورت محفظه های فلزی هستند که قابلیت این را دارند، انواع مختلف تجهیزات شبکه را که به صورت سخت افزاری هستند را در درون خود جای می دهد، به این ترتیب از آن ها نگهداری به عمل می آورد. لازم است در هنگام خرید با انواع متعلقات رک و کارایی آن ها آشنایی کامل داشته باشید. در این مطلب قصد داریم مواردی را که در این زمینه مهم است، مورد بررسی قرار دهیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

کاربرد انواع متعلقات رک

استفاده از انواع متعلقات رک و کارایی آن ها برای راحتی برخی از کارهایی که در یک شبکه انجام می گیرد، انجام می گیرد. این متعلقات معمولا بر اساس استاندارد هایی ساخته می شوند، که بتوانند به راحتی درون آن ها قرار بگیرند. علاوه بر فرایند برق رسانی به تجهیزاتی که در درون شبکه ها قرار گرفته اند، عملیات تهویه و خنک سازی شبکه را انجام می دهند. در ادامه به معرفی این متعلقات خواهیم پرداخت.

انواع متعلقات رک

همانطور که می دانید انواع متعلقات رک و کارایی آن ها متفاوت است، در ادامه به توصیف آن ها خواهیم پرداخت.

§         پاور ماژول

یکی از تجهیزات درون رک ها که برق رسانی را به عنوان وظیفه اش به خوبی انجام می دهد، پار ماژول ها هستند. در ساختار این قطعات پریزهای زیادی تعبیه شده اند، که امکان پشتیبانی از همه ی تجهیزات رک را به وجود می آورد. پاور ماژول ها در رک های دیواری و ایستاده به شکل متفاوت طراحی می شوند. معمولا پاور ماژول هایی که در رک های دیواری وجود دارند، دو تا سه پورت را درون خود جای داده اند. اما این میزان برای رک های ایستاده بین 6 تا 20 پورت می باشد. در صورتی که شبکه ی شما به گونه ای طراحی شده، که به تعداد بیشتری پریز نیاز دارد، می توانید از پاور ماژول هایی استفاده کنید، که تا 42 پورت را نیز ساپورت می کنند.

 

§         سینی رک

در ادامه معرفی انواع متعلقات رک و کارایی آن ها قصد داریم به معرفی سینی رک بپردازیم. این تجهیزات همانطور که از نام آن ها مشخص است، قابلیت نگهداری از تجهیزاتی را که در داخل رک قرار می گیرند را دارد. سینی های رک را می توانید در مدل های متنوعی به شکل ثابت و متحرک مشاهده کنید. سینی های متحرک می توانند مانند یک کشو عمل کنند. این مدل سینی ها معمولا در قسمت های بالایی رک ها قرار می گیرند، در حالی که سینی های ثابت در بخش پایین رک ها قرار می گیرند. این قطعات را به گونه ای طراحی کرده اند تا بتوانند وزن تجهیزات را تحمل کنند.

§         پیچ و مهره رک

یکی دیگر از گزینه ها در شناخت انواع متعلقات رک و کارایی آن ها پیچ و مهره ها هستند، که باید از مواد باکیفیت و محکمی ساخته شوند. این قطعات باید در زیر فشارهای ناشی از قرار گرفتن تجهیزات دوام بیاورند.

§         نگهدارنده و مدیریت کابل

قطعات یونیتی که در درون رک ها قرار می گیرند، به عنوان نگهدارنده های کابل شناخته می شوند. این نگهدارنده ها به صورت چند حلقه ای طراحی شده اند، که وظیفه دارند به کابل های درون رک نظم ببخشند. درست است که در برخی موارد استفاده از نگهدارنده ها در رک ها الزامی نیست، اما می تواند مدیریت ان ها را ساده تر کند.

§         لایت پنل رک

در ادامه معرفی انواع متعلقات رک و کارایی آن ها قصد داریم به بررسی یکی دیگر از این بخش ها بپردازیم. لایت پنل های تک یونیت قابلیت تامین نور درون رک ها را دارند. اغلب این قطعات را در بخش بالایی رک ها تعبیه می کنند. استفاده از لایت پنل رک در زمانی که نیاز به تعمیرات وجود دارد، فضای داخلی رک را روشن کرده علاوه بر این به نصب کاربردی نیز کمک زیادی می کند. با استفاده از لایت پنل ها از طریق درب های شیشه ای بر تجهیزات درون رک ها نظارت داشته باشید.

     لایت پنل رک

§         فن رک

برای آشنایی بیشتر انواع متعلقات رک و کارایی آن ها لازم است به بررسی فن ها بپردازیم. فن ها وظیفه ی خنک کنندگی در رک ها را بر عهده دارند. این امر موجب می شود که تجهیزات ارزشند و مهمی که درون رک ها وجود دارند، بر اثر گرمای زیاد دچار آسیب های جدی نشوند. وجود فن یا خنک کننده در رک ها موجب می شود، درون رک ها هوای مطلوب و خنکی جریان داشته باشد. این فن ها در دو نوع مختلف به صورت بلبرینگی و بوشی ساخته می شود.

برای نگهداری از انواع متعلقات رک و کارایی آن لازم است فن هایی را متناسب با ساختار رک ها انتخاب کنید. در صورتی که به دنبال رک هایی با کیفیت بالا هستید، می توانید از نمونه های بلبرینگی استفاده کنید.

مشاهده محصولات

§         بلانک پنل رک

آرایش رک ها به گونه ای است، که در میان بخش های آن فضاهای خالی ای وجود دارد، برای پ کردن و پوشش دادن این قسمت ها از بلنک پنل ها استفاده می کنند. بلانک پنل ها علاوه بر جداسازی فضا به زیبا سازی رک ها نیز کمک زیادی می کنند. این قطعات از مقاومت بسیار زیادی برخوردار است و در سایز مختلفی تولید می شوند.

§         درب رک

در ادامه بررسی انواع متعلقات رک و کارایی آن می توانیم به درب های رک اشاره کنیم. برای اینکه فرایند تهویه در رک ها به درستی انجام بگیرد، درب ها را به شکل مشبک طراحی می کنند. برخی از رک ها از جنس شیشه می باشند، این نوع درب ها امکان بررسی ساده ی تجهیزات درون رک را به وجود می آورند.

 

سخن پایانی

در این مبحث به بررسی برخی از انواع متعلقات رک و کارایی آن پرداختیم. این قطعات به نگهداری و محافظت از تجهیزات درون شبکه کمک زیادی می کند. آشنایی با قطعات رک موجب می شود که فرایند نصب این تجهیزات به بهترین وجه ممکن انجام بگیرد. در صورت عدم اطلاعات در این زمینه می توانید از کارشناسان متخصص و خبره آماد سیستم کمک بگیرید. لازم است شرایط و نیازهای شبکه ی مورد نظر خود را با دقت بگویید، تا کارشناسان بهترین نوع رک را برای نگهداری از تجهیزانت به شما پیشنهاد کنند.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574