بررسی تفاوت پچ کورد و کابل شبکه

خانه    بلاگ      بررسی تفاوت پچ کورد و کابل شبکه
بررسی تفاوت پچ کورد و کابل شبکه

بررسی تفاوت پچ کورد و کابل شبکه

یکی از مسائلی که همواره ذهن کاربران شبکه را به خود مشغول کرده این موضع است، که تفاوت پچ کورد و کابل شبکه در چیست؟ با توجه به اینکه در زندگی امروزی استفاده از تجهیزات شبکه بسیار رایج می باشد، اما هنوز هم بیشتر مردم زمانی که صحبت از پج کورد و کابل شبکه می شود، کمی دچار گیجی و سردرگمی می شوند. در ادامه قصد داریم بر روی برخی از تفاوت هایی که میان این دو موضوع وجود دارد تمرکز کنیم. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

تفاوت پچ کورد و کابل شبکه در چه مواردی است؟

درباره تفاوت پچ کورد و کابل شبکه باید به این نکته اشاره کنیم، که پج کوردها از لجاظ راحتی عملکرد و انعطاف پذیری، طول آن ها با کابل کسی های ساختار یافته در شبکه ها وجود دارند دارای تفاوت هایی هستند. کابل های استاندارد مسی به صورت واحدهایی جامد تولید می شوند، که دارای روکش هایی هستند. اما درباره ی پچ کوردها باید بگوییم که به صورت یک دسته یا شبکه ای از سیم های نازک مسی می باشند.

در ادامه تفاوت پچ کورد و کابل شبکه باید به این نکته اشاره کنیم که افت سیگنال که با عنوان میرایی نیز شناخته می شود، در پچ کوردها بیش از کابل های شبکه می باشد. همین امر موجب من می شود که پچ کوردها را در اغلب در طول های کوتاهتری مشاهده نمایید. کاربران می توانند از پچ کوردها به راحتی هر چه تمام تر استفاده کنند. استفاده از پچ کورد کاربردهای زیادی دارد، به عنوان مثال می توانید از آن برای متصل کردن روترها به سوئیچ و هاب شبکه به سیستم رایانه استفاده کنید. این تجهیزات می توانند به کاربران در ساخت شبکه های رایانه ای خانگی کمک کنند. استفاده از آن ها بسیار ساده و آسان می باشد و نیازی به سوکت زنی نمی باشد.

کاربرد کابل شبکه

برای درک بیشتر تفاوت پچ کورد و کابل شبکه قصد داریم به بررسی هر کدام از این تجهیزات بپردازیم. اگر بخواهیم کابل شبکه را در حالت کلی تعریف کنیم، کابل های شبکه در واقع می توانند هر نوع کابلی که مسئولیت انتقال یا مخابره اطلاعات را در شبکه های مختلف بر عهده دارد. نکته ی جالبی که قصد داریم در اینجا به آن اشاره کنیم این است، که اکثر افراد زمانی که از کابل شبکه صحبت می کنند، بیشتر محصولاتی را با عنوان کابل شبکه معرفی می کنند، که هر دوی آن ها به کابل شبکه ی اترنت اشاره دارند.

در ادامه بحث تفاوت پچ کورد و کابل شبکه باید بگوییم اترنت به عنوان یک نوع پروتکل شناخته می شود، که می تواند طریقه پردازش و ارتباط داده ها و اطلاعات را به وسیله ی یک رسانه مشخص کنند. کابل هایی که در شبکه های اترنت مورد استفاده قرار می گیرند به عنوان کابل های کواکسیال، جفت تابیده یا فیبر نوری شناخته می شوند. دو مدل از پرکاربردترین و متداول ترین کابل هایی که در شبکه های اترنت مورد استفاده قرار می گیرند، کابل های فیبر نوری و شبکه ی مسی می باشند.

در ادامه تفاوت پچ کورد و کابل شبکه باید به این نکته اشاره کنیم که کابل هایی که در شبکه های مختلف استفاده می شوند، دارای تنوع زیادی هستند. این در حالی است که از پچ کوردها به عنوان یک زیر مجموعه از کابل اترنت اشاره می کنند.

کاربرد کابل شبکه

کاربرد پچ کورد

از دیگر موارد مهم در رابطه با تفاوت پچ کورد و کابل شبکه کاربرد پچ کورد می باشد. در حقیقت می توانیم بگوییم که پچ کوردها به عنوان نوع از کابل شبکه شناخته می شود. در بخش انتهایی این تجهیزات رابط یا کانکتورهایی وجود دارد، که می توانند به دستگاه های مخصوص متصل شوند. به طور معمول از این کانکتورها جهت اتصال منابع سیگنال یا تغذیه یا پایانه هایی که در شبکه ها وجود دارند استفاده می شود. پچ کوردها را معمولا می توانید در دو نوع مشاهده کنید، که به پچ کوردهای فیبر نوری و مخصوص شبکه ی اترنت معروف هستند.

یکی از متداول ترین پچ کوردها نوع cat6 است، این محصول شباهت زیادی با کابل های شبکه ی اترنت دارند. درباره ی کاربرد این تجهیزات را معمولا در دفاتر اداری و رک های الکتریکی که برای مسافت های کوتاه استفاده می شوند، مانند پچ پنل ها استفاده می کنند.

مشاهده محصولات

آیا می توان از کابل پچ کورد و کابل شبکه اترنت به جای یکدیگر استفاده کرد؟

در ادامه تفاوت پچ کورد و کابل شبکه باید بگوییم مهمترین تفاوتی که در این تجهیزات وجود دارد قابلیت انتقالی مربوط به سیگنال ها است، که در مسافت های طولانی انجام می شود. در بیشتر موارد کابل های شبکه و پچ کوردهایی که به شکل هم رده تولید شده اند، می توانند عملکرد یکسانی را از خود به نمایش بگذارند. دلیل این امر به کارگیری کانکتورهای مشابه در آن ها می باشد. تنها تفاوتی که می توانیم در اینجا به آن اشاره کنیم این است که در هنگام اتصال کابل شبکه باید مهارت بالایی نیاز است. کابل های شبکه را در تجهیزات پسیو دسته بندی می کنند.

درباره ی تفاوت پچ کورد و کابل شبکه باید به این مطلب نیز اشاره کنیم که پچ کوردها را به این دلیل اختراع کرده اند، تا بتوانند به میزان زیادی فرایند کابل کشی را در شبکه تسریع کنند. در واقع پرکاربردترین نوع کابل های شبکه نمونه های الکترونیکی آن است، پچ کوردهای الکترونیکی هم از محبوبیت زیادی در میان کاربران شبکه ها برخوردار هستند. دقت داشته باشید برای استفاده ی بهینه از کابل های شبکه و پچ کوردها لازم است زیرساخت های لازم را ایجاد کرد.

آیا می توان از کابل پچ کورد و کابل شبکه اترنت به جای یکدیگر استفاده کرد؟

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به تفاوت پچ کورد و کابل شبکه بپردازیم. با توجه به کاربرد این محصولات در شبکه های مختلف لازم است در هنگام خرید آن ها دقت زیادی به کار ببندید. با توجه به اینکه اکثر افراد تفاوت این دو محصول را درک نمی کنند، می توانید به مراکز معتبر ارائه کننده مانند آماد سیستم مراجعه کرده  و از کارشناسان حرفه ای و متخصص در این زمینه مشاوره های لازم را دریافت کنید. در صورت عدم تشخیص ممکن است تجهیزات را اشتباهی خریداری کنید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574