راهنمای خرید رک دیواری

خانه    بلاگ      راهنمای خرید رک دیواری

در این میان ، استفاده از رک دیواری به عنوان محفظه‌ای برای نگهداری این تجهیزات از استقبال زیادی برخوردار گشته است . رک دیواری دارای مزایا و ویژگی‌های کاربردی زیادی است . در این مقاله راهنمای خرید رک دیواری جامعی را برای شما تهیه نمودیم با ادامه مطلب با ما همراه باشید .

در سال‌های اخیر با افزایش استفاده از شبکه ، حفظ و‌نگهداری تجهیزات شبکه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است . زیرا این تجهیزات دارای قیمت بسیار بالایی هستند بنابراین ، نگهداری و حفظ آن‌ها بسیار مقرون به صرفه‌تر از جایگزینی‌ آن‌هاست .

 

راهنمای خرید رک دیواری-وب سایت آماد سیستم

رک دیواری چیست ؟

در آغاز مطلب راهنمای خرید رک دیواری به سراغ توضیح رک دیواری می‌رویم . رک دیواری محفظه‌ای است که برای نگهداری تجهیزات شبکه کاربرد دارد و معمولا بر روی دیوار و گاهی اوقات بر روی سقف نصب می‌شود . این رک دارای ویژگی‌های بسیار کاربردی است .

به همین دلیل اکثر شرکت‌ها ، ادارات و سازمان‌ها از این نوع رک ، « رک دیواری » برای نگهداری تجهیزات شبکه خود استفاده می‌کنند . واحد اندازه گیری سایز رک یونیت نامیده می‌شود که ، معمولا رک‌های دیواری در یونیت‌های متفاوتی از ۴ یونیت تا ۱۲ یونیت عرضه می‌شوند .

رک‌های دیواری دارای کاربردهای زیادی هستند و معمولا استفاده از این نوع رک‌ها باعث ایجاد فضای بیشتری در ادارات و سازمان‌ها می‌شود . این مدل رک ، یعنی رک دیواری را در ایستگاه‌های بی آر تی مشاهده کرده‌اید .

در ادامه مطلب راهنمای خرید رک دیواری به برخی ویژگی‌های رک دیواری اشاره می‌کنیم . با ما تا انتهای مطلب همراه باشید .

ویژگی‌های رک دیواری

همانگونه که در ابتدای مطلب راهنمای خرید رک دیواری ذکر شد ، به کار گیری رک دیواری ، باعث ایجاد فضای بیشتری در ادارات و سازمان‌هایی که ، از این نوع رک استفاده می‌کنند ، می‌شود . ایجاد فضای باز بیشتر را می‌توان یکی از ویژگی‌های مثبت رک دیواری دانست .

به دلیل اینکه رک‌های دیواری قابلیت نصب بر روی ارتفاع و دیوار را دارند ، باعث افزایش ایمنی تجهیزات می‌شوند . این خود یکی از ویژگی‌های مثبت رک دیواری است .

قابلیت نصب راحت و آسان ، از دیگر ویژگی‌های رک دیواری است ضمن اینکه ، به راحتی می‌توان آن‌ها را از نقطه‌ای به نقطه دیگر جا به جا کرد .

رک‌های دیواری به فضای کمی نیاز دارند و اندازه کوچکتری نسبت به سایر رک‌ها دارند که این ویژگی باعث برتری رک دیواری به سایر رک‌ها شده است .

امکان نصب فن‌های بیشتر ، بر روی رک‌های دیواری وجود دارد تا ، در صورت لزوم در جاهای بسیار گرم ، از سوختن تجهیزات جلوگیری به عمل آید .

از دیگر ویژگی‌های رک‌های دیواری ، جلوگیری از قطع شدن سرورها می‌باشد . این ویژگی به دلیل آن است که می‌توان همه تجهیزات سرور را درون رک نصب کرد تا ، از قطع شدن سرور و وارد شدن ضربه‌های فیزیکی به شبکه جلوگیری و ممانعت شود .

در ادامه مطلب کلیه نکات مورد نیاز برای خرید رک دیواری را در قالب راهنمای خرید رک دیواری برای شما جمع آوری نموده‌ایم . با ما تا انتهای مطلب همراه باشید .

نکات و راهنمای خرید رک دیواری

هنگام خرید رک دیواری ، همانند سایر رک‌ها نیاز است تا نکاتی را مد نظر داشته باشیم تا ، بتوانیم رک دیواری صحیح را خریداری کرده و از تجهیزات شبکه خود به بهترین شکل محافظت کنیم . در راهنمای خرید رک دیواری کلیه نکات مهم خرید این نوع رک را ، برای شما گردآوری نموده‌ایم ؛

  • ارتفاع رک دیواری : اولین نکته از راهنمای خرید رک دیواری ، دقت به ارتفاع رک دیواری است . ارتفاع رک را باید متناسب با ارتفاع سقف و اتاق در نظر بگیرید . این امر بسیار مهم است زیرا ، اگر در اندازه‌گیری رک اشتباهی صورت بگیرد ، ممکن است نتوانید رک دیواری را درون اتاق جای بدهید .

همچنین بهتر است تا ، ارتفاع رک دیواری را اندکی بیشتر از ارتفاع مورد نظر تهیه کنید تا ، در صورت افزایش تجهیزات شبکه مجبور به خرید رک دیواری دیگر نشوید .

  • ابعاد رک دیواری : ابعاد رک دیواری را باید با توجه به اندازه بزرگترین ابزار تجهیزات شبکه مشخص کنید . اگر اندازه دقیق سرور و تجهیزات را تشخیص بدهید ، می‌توانید رکی با ابعاد مناسب و صحیح خریداری کنید .

دقت کنید اگر ابعاد رک خریداری شده کوچک‌تر از ابعاد تجهیزات شبکه و سرور باشد ، ممکن است نیاز به خرید رک دیگری پیدا کنید در غیر این صورت ، با جایگذاری ابزار و تجهیزات شبکه درون رک دیواری با مشکل جدی مواجه خواهید شد .

  • برند رک دیواری : سومین نکته از راهنمای خرید رک دیواری ، به برند رک دیواری مربوط می‌شود . برای خرید رک دیواری ، به سراغ برندهایی بروید که از کیفیت متریال مصرفی آن‌ها اطمینان کافی را داشته باشید .

این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که برخی برندها ، ضمانت تعویض قطعات و خدمات پس از فروش را بر روی کالاهای خود عرضه می‌کنند بنابراین ، خرید رک دیواری از این برندها بسیار مقرون به صرفه خواهد بود .

  • قابلیت تحمل وزن رک : در هنگام خرید رک دیواری این نکته را نیز به یاد داشته باشید که ، میزان تحمل وزن در همه رک‌ها یکسان نبوده و نیاز است تا شما میزان وزن تجهیزات شبکه خود را قبل از خرید رک دیواری تخمین بزنید و سپس اقدام به خرید رک دیواری نمایید .

هنگامی که در نظر دارید درون رک دیواری خود اجزای شبکه زیاد یا UPS نگهداری کنید ، نیاز است تا رک دیواری با استراکچر یا ساختار محکم و قوی خریداری کنید تا به مرور زمان در اثر تحمل وزن زیاد ، رک دیواری شما دچار خمیدگی نشود .

در این مطلب سعی شد تا تمامی نکات مهم خرید رک دیواری را در قالب راهنمای خرید رک دیواری برای شما جمع آوری نماییم تا بتوانید تجربه خرید رک صحیحی را داشته باشید .

کلام پایانی

راهنمای خرید رک دیواری اطلاعات کامل و جامعی را ، در صورت نیاز به خرید رک دیواری در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید رک دیواری را در ابعاد صحیح و با کیفیت خریداری نمایید .

مجموعه آماد سیستم با تولید رک‌های دیواری ، ایستاده و سایر رک‌های با کیفیت گامی اساسی در جهت حفظ و نگهداری تجهیزات شبکه ادارات و سازمان‌ها برداشته است . کلیه رک‌های دیواری تولید شده توسط آماد سیستم بر اساس آخرین استانداردهای جهانی ساخته و روانه بازار شده‌اند .

مقالات پیشنهادی

رک اوت دور

رک لابراتواری

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574