رک بیرونی و رک داخلی چه تفاوتی با هم دارند ؟

خانه    بلاگ      رک بیرونی و رک داخلی چه تفاوتی با هم دارند ؟

رک بیرونی و رک داخلی چه تفاوتی با هم دارند ؟ این سوال بسیاری از خریداران رک شبکه و سرور است که انتخاب بین این دو را برای آنها مشکل می کند .

این دو با وجود وظایف مشترک ، در جزئیات و ساختار تفاوت زیادی با هم دارند . رک های داخلی به نام رک معمولی نیز معروفند و رک های بیرونی به نام اوت دور شناخته می شوند . در این مقاله با ما همراه شوید تا به پاسخ پرسش خود برسید .

آشنایی با رک

در ابتدای این مقاله و پیش از پرداختن به این سؤال که رک بیرونی و رک داخلی چه تفاوتی با هم دارند ؟ شما را با رک آشنا می کنیم .‌ رک قفسه ای فلزی یا شیشه ای است ، که برای نگهداری تجهیزات مخابراتی ، شبکه و سرور استفاده می شود .

با استفاده از رک از بروز حوادث احتمالی ناشی از آتش سوزی ، رطوبت ، سرقت و … ممانعت می کنید . رک ها به مرتب سازی انواع کابل و سیم ، تجهیزات دیتا سنترها و شرکت های مخابراتی ، کمک کرده و دسترسی به تجهیزات را آسان می کنند .

رک ها در دو دسته رک بیرونی ( اوت دور ) و رک داخلی ( معمولی ) وجود دارند ، که این دو نیز به دو دسته رک ایستاده و دیواری دسته بندی می شوند ‌. در ادامه مطلب متوجه خواهید شد ، که رک بیرونی و رک داخلی چه تفاوتی با هم دارند ؟

رک بیرونی و رک داخلی چه تفاوتی با هم دارند ؟-وب سایت آماد سیستم

رک بیرونی چیست ؟

پیش از اینکه به پرسش رک بیرونی و رک داخلی چه تفاوتی با هم دارند ؟ بپردازیم ، بهتر است به طور جداگانه با هر یک از رک ها آشنا شوید . در این بخش از مطلب راجع با رک های بیرونی یا رک اوت د ور صحبت خواهیم کرد . رک های اوت دور در فضای بیرونی و برای محافظت از تجهیزات مخابراتی به کار گرفته می شوند .

رک های اوت دور در دو نوع ديواري و ایستاده قرار دارند که اغلب در گوشه کنار خیابان ها ، حیاط ادارات ، کارخانجات و … نصب می گردند . ویژگی اصلی این رک ها نفوذ ناپذیری آن در برابر هر عامل مخربی مانند گرد و غبار ، رطوبت ، سارقین و … است .

این رک ها به دلیل اینکه در فضای بیرونی قرار می گیرند ، ویژگی های متفاوتی از رک های داخلی دارند ، که در مطالب بعدی به آن بیشتر می پردازیم تا برای شما روشن شود که ، رک بیرونی و رک داخلی چه تفاوتی با هم دارند ؟

رک داخلی چیست ؟

رک داخلی یکی از انواع رک شبکه است که در دو نوع ایستاده و دیواری وجود دارد . رک های ایستاده قفسه هایی بلند و چرخ دار هستند که نیازی به نصب ندارند و به آسانی در مراکز داده قرار می گیرند . این رک ها ظرفیت بالایی دارند و به لطف چرخ های تعبیه شده در زیر آن به آسانی جابجا می شوند .

نوع دیگر رک داخلی که برای روشن شدن پاسخ رک بیرونی و رک داخلی چه تفاوتی با هم دارند ؟ به آن خواهیم پرداخت ، رک دیواری است . رک های دیواری سایز و ظرفیت کوچکتری از نوع ایستاده دارند و روی دیوار نصب می گردند . این رک ها برای دفاتر کوچک با تجهیزات کم و سبک ، طراحی شده اند .

بررسی تفاوت رک بیرونی و رک داخلی بر اساس ابعاد

اگر بخواهیم راجع به موضوع رک بیرونی و رک داخلی چه تفاوتی با هم دارند ؟ صحبت کنیم ، باید این مقایسه را از ابعاد این دو شروع کنیم . رک ها در ابعاد مختلفی متناسب با نیاز مشتری تولید می شوند . واحد اندازه گیری رک های شبکه یونیت می باشد ، که بیانگر ارتفاع آن است . هر یونیت معادل 4.45 سانتی‌متر می باشد .

رک های بیرونی در سایز 6 تا 42 یونیت تولید می شوند ، رک های داخلی ایستاده نیز در این سایز وجود دارند ، البته امکان سفارشی سازی رک های ایستاده در ارتفاع بالاتر وجود دارد . رک های داخلی دیواری ارتفاع بسیار کوچکتری دارند و سایز آنها نهایتا به 12 یونیت می رسد .

بررسی تفاوت رک بیرونی و داخلی بر اساس جنس

جنس رک مهمترین عاملی است که ، برای یافتن پاسخ رک بیرونی و رک داخلی چه تفاوتی با هم دارند ؟ باید بررسی شود . جنس رک قابلیت های مختلفی را به آن می بخشد . رک های بیرونی از متریالی ساخته می شوند که در برابر شرایط جوی و فیزیکی مقاومت بالایی داشته باشند .

از آنجایی که رک های داخلی در محیط بسته و دفاتر شرکت ها نگهداری می شوند ، بدنه آنها در برابر شرایط جوی مقاومت زیادی ندارد و از آهن تولید می شوند . متریال ساخت رک بیرونی فولاد ضد زنگ ، آلومینیوم و گالوانیزه است ، که سالیان سال در برابر گرما ، سرما ، رطوبت و نور خورشید دوام می آورد ‌.

بررسی تفاوت رک بیرونی و رک داخلی بر اساس ظاهر

با دیدن رک های بیرونی و داخلی فورا متوجه تفاوت ظاهری آنها خواهید شد . رک های بیرونی کاملا محصور و بسته هستند ، که تمام پنل های آن از فلز ساخته شده اند . در پنل های جانبی برخی از این رک ها شیارهایی ایجاد شده تا هوا درون آن گردش یابد و برای عدم نفوذ باران از طریق این شیارها نیز ، روی رک سقف شیروانی نصب شده است .

با توضیح ظاهر رک داخلی ، بیشتر درک خواهید کرد که رک بیرونی و رک داخلی چه تفاوتی با هم دارند ؟ رک های داخلی اغلب دارای درب های شیشه ای یا مشبک هستند . بسیاری از رک های ایستاده درون دیتا سنتر فاقد درب و پنل عقبی هستند تا تبادل هوا در رک بهتر انجام شود .

بررسی تفاوت رک داخلی و بیرونی بر اساس متعلقات

آخرین موردی که برای پاسخ به سوال رک بیرونی و رک داخلی چه تفاوتی با هم دارند ؟ بررسی خواهیم کرد ، مربوط به متعلقات آنها می باشد . با توجه به اینکه رک های داخلی و بیرونی وظیفه مشترکی دارند ، متعلقات آنها نیز یکسان می باشد . ‌ولی وجود دو وسیله جانبی در رک بیرونی ضروری تر از رک داخلی است .

از آن جایی که رک های بیرونی ، در مکان های عمومی نصب می شوند ، باید به قفل ایمنی محکم و نفوذ ناپذیر مجهز باشند . رک داخلی در محیط امن شرکت و دیتا سنتر نگهداری می شود ، وجود قفل ایمنی برای آن ضروری نیست . در مواردی خاص قفل دیجیتالی یا مکانیکی برای بالا بردن امنیت تجهیزات ، روی آن نصب می گردد .

وسیله دیگری که رک بیرونی باید حتما به آن مجهز باشد ، فن است . از آنجایی که این رک ها در تمام ایام سال زیر نور خورشید هستند ، محیط آنها کاملا بسته است و هیچ گونه هوایی درون آن‌ها جریان نمی یابد و برای تبادل هوا و خنک سازی نیاز مبرم به فن دارند .

در پایان

امیدواریم در این مقاله از برند آماد سیستم ، متوجه شده باشید که رک بیرونی و رک داخلی چه تفاوتی با هم دارند ؟ تا انتخاب هر یک از آنها برای شما آسان تر شود .

شرکت آماد سیستم یکی از شرکت های تازه تأسیس اما متخصص انواع رک داخلی و بیرونی در کشور است ، که تاکنون محصولات بسیار با کیفیتی را با قیمت مناسب تولید عرضه نموده است .

مقالات پیشنهادی

رک اوت دور

رک لابراتواری

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574