پاور ماژول شبکه چیست ؟

خانه    بلاگ      پاور ماژول شبکه چیست ؟
پاور ماژول شبکه چیست ؟

درباره پاور ماژول شبکه چیست باید بگوییم ، نوعی تجهیزات است که از چند خروجی مختلف تشکیل شده است . معمولا از پاور ماژول ها برای انشعاب برق در رک ها استفاده می کنند . پاور ماژول های شبکه دارای بخش هایی مانند سوئیچ، روتر و سرور هستند .

مهمترین کاری که این تجهیزات انجام می دهند ، کنترل جریان برقی است ، که در مرکز داده قرار دارد . در واقع پاور ماژول ها به عنوان یکی از دستگاه های پسیو مخصوص نگهداری شبکه می باشند ، این دستگاه ها یکی به جریان برق و نوعی دیگر به یو اس بی متصل می شوند .

بیشتر بخوانید: تفاوت کابل زوج به هم تابیده و کابل فیبر نوری

کاربرد پاور ماژول شبکه چیست ؟

کاربرد پاور ماژول شبکه چیست ؟ همانطور که قبلا اشاره کردیم ، وسایلی که داخل رک وجود دارند ، همه با استفاده از برق کار می کنند . برای تامین برق این قطعات ، امکان اتصال پریزهای جداگانه به برق وجود ندارد . در صورتی که پریز های مجزا هم استفاده کنیم صورت خوشی ندارد و جالب نیست .

وجود این بهم ریختگی ، نامنظمی باعث وجود دردسر در شبکه می شود . حال می توانیم درک کنیم ، که کاربرد پاور ماژول چیست ؟ می توانید با پیج کردن پاور ماژول درون رک ها ، باعث می شود به راحتی دستگاه ها را به وسیله برق تغذیه کنید .

انواع پاور ماژول شبکه چیست و چه نوع پورت هایی دارند ؟

انواع پاور ماژول شبکه چیست ؟ این تجهیزات دارای دسته بندی های مختلفی هستند ، بر اساس کتگوری خاصی دسته بندی می شوند . برخی از مدل های پاور ماژول شامل : رک مخابراتی و رک شبکه ، پاور ماژول رک اوت ، رک ایستاده ، رک دیواری می باشند .

جریان برق توسط توسط تابلوهای برق ، انتقال پیدا می کنند ، وظیفه پاور ماژول ها نیز تغذیه همه تجهیزاتی است ، که در شبکه موجود هستند . در حقیقت پاور ماژول ها به عنوان ، یکی از بخش های اصلی رک در شبکه می باشند . این ماژول ها وظیفه تامین نیرو تغذیه ، سرور ، مودم ، سوئیچ ها و …. را بر عهده دارند .

یکی از مهمترین وظیفه پاور ماژول ها در شبکه ، تامین انرژی وسایلی است ، که به رک های دیواری و ایستاده اتصال پیدا کرده اند . برای عملکرد بهتر پاور ماژول ها آن ها را ، به وسیله پیچ محکم می کنند . با توجه به اینکه رک ها ، در بیشتر تجهیزات وجود دارند ، می توانید از پاور ماژول ها ، به عنوان یک منبع تغذیه مناسب استفاده نمایید .

حال که فهمیدیم انواع پاور ماژول شبکه چیست ؟ باید بدانید که ، تفاوت این تجهیزات در پورت هایی است ، که در آن ها قرار گرفته است . پاور ماژول ها معمولا دارای 3 ، 6 ، 8 ، 9 پورت می باشند .

یکی از پرکاربردترین انواع پاور ماژول شبکه ، مدل 9 پورت است . پورت های به کار رفته در ساختار این تجهیزات می توانند ، به شکل کاملا استاندارد انواع دستگاه ها را تغذیه کنید . هر اندازه تعداد مصرف کنندگان افرایش پیدا کند ، طبیعتا به پورت های بیشتری احتیاج است .

معمولا از پاور ماژول های شبکه ، برای نگهداری و سلامت تجهیزات رک شبکه استفاده می کنند .

انواع پاور ماژول شبکه چیست و چه نوع پورت هایی دارند ؟

تفاوت پاور ماژول شبکه هوشمند با ساده چیست ؟

انواع پاور ماژول شبکه چیست ؟ آیا نوع هوشمند یا ساده آن با هم تفاوت دارند ؟ پاور ماژول ها امروزه در دو دسته بندی ساده و هوشمند ، به بازار عرضه شده است . مهمترین تفاوتی ، که پاور ماژول های هوشمند با ساده دارند ، مدل های ساده صرفا به عنوان توزیع کننده های انرژی ، مطمئنی شناخته می شوند . آن ها عملکردی شبیه به پاور استریپ های بزرگ دارند ، این تجهیزات امکان اتصال به چند دستگاه مصرف کننده را دارند .

اما ماژول شبکه هوشمند دارای عملکردهای ، پیشرفته تری است . این ابزار را می توانید ، برای افزایش کارایی ، کاهش هزینه ها و مصرف برق می شود . این دستگاه ها امکان مدیریت ، بهتر را برای رطوبت و گرما ایجاد می کند .

تفاوت پاور ماژول شبکه هوشمند با ساده چیست ؟

مزایای استفاده از پاور ماژول شبکه چیست ؟

یکی از پرسش هایی که ، برای کاربران پیش می آید ، این است که ، مزیت پاور ماژول شبکه چیست ؟ این دستگاه باعث می شود ، به یک سیستم نظارتی یکپارچه در شبکه دست پیدا کنید . مهمترین ماموریت ماژول های شبکه ، جلوگیری از آتش سوزی ، خرابی و قطعی برق می شود .

با استفاده از این ماژول ها ، امکان نظارت و کنترل در هر بخش را دارید . می توانید به سادگی از راه دور ، دستگاه ها و وسایل برقی را روشن و خاموش نمایید . این تجهیزات امروزه به عنوان یکی از ، مهمترین متعلقات شبکه شناخته می شود .

در هنگام خرید باید این سوال را مطرح کنیم ، که فاکتورهای موثر در خرید پاور ماژول شبکه چیست ؟ در هنگام خرید باید عوامل زیر را مورد توجه قرار دهید :

  • برخورداری از سیم ارت
  • فیوز
  • دارای فیوز باشد .
  • میزان ارتفاع
  • برند تولید کننده
  • تعداد پورت
  • نوع پورت
  • مجهز به کلید قطع و وصل جریان برق

بهتر است در هنگام خرید ، پاور ماژول شبکه را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید .

مزایای استفاده از پاور ماژول شبکه چیست ؟

سخن پایانی

پاور ماژول شبکه چیست و چه کاربردی دارد ؟ در بالا به برخی از ویژگی ها و کاربرد این دستگاه اشاره کردیم. با توجه به اهمیت این تجهیزات ، در هنگام خرید آن ها باید نهایت دقت را داشته باشید . یکی از مهمترین فاکتورها در هنگام خرید ، این تجهیزات برند تولید کننده آن می باشد .
پیش از خرید این محصولات لازم است ، با نحوه کار ماژول شبکه ، کاربرد و انواع آن اشنا شوید . یکی از تولید کنندگان انواع ماژول شبکه در آماد سیستم می باشد . ماژول های تولید شده توسط این برند ، بر اساس استاندارد های روز دنیا تولید می شوند . برای آگاهی بیشتر و آشنایی با انواع ماژول شبکه چیست ؟ می توانید با مشاوران این شرکت مشورت نمایید . بهترین انتخاب را بر اساس نیازهای خود داشته باشید .

بیشتر بخوانید: استفاده از رک جهت محافظت از تجهیزات

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574