استفاده از رک جهت محافظت از تجهیزات

خانه    بلاگ      استفاده از رک جهت محافظت از تجهیزات
استفاده از رک جهت محافظت از تجهیزات

در سال های اخیر استفاده از رک جهت محافظت از تجهیزات شبکه رواج بسیاری پیدا کرده است . رک ها محفظه هایی هستند که ، به منظور نگهداری و محافظت از تجهیزات ارزشمند و گران قیمت شبکه به کار گرفته می شوند . رک ها دارای ابعاد متفاوتی هستند .

رک های شبکه ، قابلیت نگه داری از تجهیزات شبکه را ، دارا می باشند . علاوه بر این ، به وسیله رک ها می توان از سرقت تجهیزات شبکه جلوگیری به عمل آورد . با دقت به این ویژگی ها می توان به اهمیت استفاده از رک ها پی برد .

بیشتر بخوانید: طراحی ، اجرا و راه اندازی دیتاسنتر

رک چیست ؟

 

رک محفظه ای با ابعاد متفاوت است . هدف از به کار گیری رک ، حفظ و نگهداری تجهیزات شبکه می باشد . استفاده از رک جهت محافظت از تجهیزات شبکه از استقبال فراوانی برخوردار شده است . دلیل استقبال افراد از به کار گرفتن رک ها دلایل و مزایای فراوانی دارد .

با استفاده از رک ها می توان تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه را ، ساماندهی نمود . رک ها معمولا در چند مدل ایستاده و دیواری تولید می شوند . رک های شبکه بهترین جایگاه برای نگهداری تجهیزات به شمار می روند . زیرا ، از بی نظمی و آشفتگی تجهیزات شبکه پیشگیری می کنند .

به وسیله رک ها می توان کلیه تجهیزات شبکه را ، درون یک مکان جمع آوری نمود . همچنین ، نگهداری تجهیزات درون رک این مزیت را ، دارد که ، تمامی تجهیزات مهم شبکه را ، از گرد و غبار و سایر عوامل مانند ضربه های فیزیکی محافظت نماید .

استفاده از رک جهت محافظت از تجهیزات بسیار گران قیمت شبکه ، مزایای فراوانی دارد . اولین و مهم ترین مزیت به کار گیری رک ، پیشگیری از سرقت تجهیزات است . مزیت اساسی دیگر به کار گرفتن رک جمع آوری تجهیزات درون یک مکان است . به طوری که ، برای تعمیر آن ها نیاز به جا به جایی وجود نخواهد داشت .

 

 

رک چیست ؟

انواع رک های موجود در بازار

 

به منظور استفاده از رک جهت محافظت از تجهیزات نیاز است تا ، با انواع رک ها آشنا شویم . چند مدل رک شبکه در بازار یافت می شود . رک ایستاده ، رک بیرونی و رک دیواری جزو این نوع مدل های رک شبکه می باشند . هر کدام از این رک ها کاربرد خاص خود را ، دارد .

البته شایان ذکر می باشد ، نوع دیگری از رک ها نیز موجود است . این نوع رک ، رک لابراتواری نامیده می شود . از این مدل رک در اماکنی که ، دسترسی سریع به وسایل ، ضروری است استفاده می شود . در ادامه مطلب به بررسی این مدل رک ها خواهیم پرداخت .

 

رک های ایستاده

 

در صورت نیاز به استفاده از رک جهت محافظت از تجهیزات شبکه خود باید چند مورد را ، مد نظر قرار دهید . در صورت استفاده از حجم بسیار بالایی از تجهیزات ، شما نیاز به یک رک ایستاده شبکه خواهید داشت . رک های ایستاده به منظور نگهداری تجهیزات شبکه با حجم بالا ساخته می شوند .

رک های ایستاده موجود در بازار دارای ابعاد و سایز های متفاوتی هستند . پر کاربردی ترین رک ایستاده ، رک با ابعاد ٢٢ یونیت است . لازم به ذکر می باشد ، رک های ایستاده در ابعاد ١٢ الی ۴٧ یونیت ساخته و طراحی می شوند . همچنین ، این نوع رک در عرض های ۶٠ سانتی متر ، ٨٠ سانتی متر و ١٢٠ سانتی متر ساخته می شود .

رک های ایستاده

 

رک دیواری

 

در صورت نیاز به استفاده از رک جهت محافظت از تجهیزات کم شبکه ، پیشنهاد می شود از رک دیواری استفاده نمایید . زیرا ، رک های دیواری برای نگهداری تجهیزات شبکه با حجم کم بسیار مناسب هستند . این نوع رک در دو مدل تک درب و دو درب در بازار یافت می شود .

گاهی اوقات نیاز است تا ، به پنل پشتی تجهیزات دسترسی داشت . در این صورت ، به کار گرفتن رک دیواری دو درب می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد . همچنین ، رک های دیواری دو درب دارای درب های شیشه ای و یا طلقی می باشند . این امر دید بهتر به درون رک را ، میسر می کند .

 

رک بیرونی

 

گاهی اوقات نیز ، استفاده از رک جهت محافظت از تجهیزات بیرونی است . در این گونه مواقع بایستی از رک های بیرونی استفاده نمود . این رک ها به رک اوت دور نیز شناخته می شوند . رک بیرونی یا اوت دور برای استفاده در خارج از ساختمان ها و فضاهای بیرونی بسیار مناسب هستند .

در برخی اماکن مانند مترو جهت محافظت بهینه از تجهیزات شبکه بهتر است تا ، آن ها را ، درون رک بیرونی قرار داد . پیشگیری از سرقت ، ضربه های فیزیکی و گرد و غبار از مزایای این نوع رک به شمار می روند . همچنین ، رک های بیرونی تجهیزات شبکه را ، در مقابل تغییرات شدید دما حفظ می نمایند .

 

مزایای استفاده از رک ها برای نگهداری تجهیزات شبکه

 

استفاده از رک جهت محافظت از تجهیزات ، مزایای بی شمار و فراوانی را ، برای ارگان ها و شرکت ها به همراه دارد . این رک ها علاوه بر ، نگهداری از تجهیزات ارزشمند و حیاتی شبکه ، مزیت های فراوان دیگری نیز به همراه دارند . برخی از مزایای رک های شبکه به شرح زیر هستند ؛

 

  • تعمیر و نگهداری آسان : استفاده از رک جهت محافظت از تجهیزات ، مزیت دیگری نیز دارد . تعمیر و نگهداری آسان از مزایای دیگر رک است . کلیه تجهیزات یک جا جمع می شوند و به این ترتیب ، به راحتی می توان بر همه آن ها نظارت کرد .
  • افزایش کارایی : تجهیزات شبکه و به خصوص سرور نیاز به جریان هوا دارند و تنها در این صورت ، به درستی عمل خواهند نمود . به وسیله رک استاندارد می توان عبور جریان هوا را ، برای تجهیزات امری آسان نمود و در نتیجه به افزایش کارایی تجهیزات کمک کرد .
  • افزایش میزان امنیت : استفاده از رک جهت محافظت از تجهیزات میزان امنیت کلیه تجهیزات شبکه را ، به بهترین شکل ممکن تامین می نماید . نگهداری این تجهیزات درون رک ، سرقت آن ها را ، امری غیر ممکن می سازد .

 

کلام پایانی

 

استفاده از رک جهت محافظت از تجهیزات شبکه امری بس ضروری و حیاتی است . با این وجود خرید رک های استاندارد و با کیفیت نیز بسیار واجب و ضروری است . برندهای مختلفی در بازار وجود دارد . یکی از برترین برندهای موجود در بازار رک های آماد سیستم می باشند .

مجموعه آماد سیستم برند برتر چندین دهه اخیر بازار رک شناخته شده است . کلیه رک های این برند بر اساس استانداردهای به روز جهان و با کیفیت بی نظیری طراحی و تولید می شوند . هنگام خرید انواع رک ، این مجموعه مشاوره های ارزنده و دقیقی را ، به شما ارائه می دهند .

بیشتر بخوانید: استانداردهای رک شبکه چه کمکی به خرید بهتر می کنند ؟

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574